Thursday 23 April 2015

Resveratrol Dan VIVIX

Assalamualaikum kesayangan semuaaaaa.. Hopefully YOU ALL happy sentiasa




Ok, Femes sangat Resveratrol  dan vivix ni.. sampaikan tertanya-tanya apa la Resveratrol  tu sebenarnya.... Nak sebut pon terbelit-belit.. nak eja ni pon masalah gak... hahhhaaa

Ok here mas nak sharekan after kaji punye kaji.. Rupanya BEST lah Resveratrol  ni... Tu lah selama ni tau vivix best tapi rupanya kandungan Resveratrol  yang dalam vivix tu lah punce jadi best dan berkesan...! Now dah terjawab...

Ok ni la maksud Resveratrol  tu...

Resveratrol adalah sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Tumbuhan yang menggunakan pestisid dan herbisid biasanya tiada atau kurang menghasilkan bahan ini kerana mereka dilindungi oleh racun perosak tersebut.

Tumbuhan yang paling banyak menghasilkan resveratrol adalah anggur, raspberi dan kacang.

Menurut American Cancer Institute, rasveratrol adalah antioksidan yang sangat berkuasa. Ia mengurangkan pengaktifan NF kappa B, yakni sejenis protin yang dikaitkan dengan pembentukan kanser dalam tubuh.

Menurut laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif.

Menurut American Cancer Institute, meminum sumber resveratrol setiap hari menurunkan risiko kanser prostat. Malah meminumnuya sekali seminggu boleh menurunkan risiko kanser prostat sebanyak 60%.

Anggur muscadine adalah anggur yang paling tinggi nilai resveratrolnya. Ikatan kimia dalam anggur muscadine ini jauh berbeza dari anggur2 jenis lain, yang mana ia kaya dengan anthocyanins, yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan antitumor, termasuk menghalang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran daran dalam sesetengah tumor, termasuk enzim perebak tumor.

Menurut Department of Patholody, Northwestern University Feinberg School of Medicine membantutkan perkembangan CCR6-mediated migration pada sel yang rosak dalam kes diabetes.

Resevratrol juga terkenal sebagai ejen anti penuaan. Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute, McGill University, resevratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain2 kesan penuaan pada kulit.

Resevratrol juga berperanan dalam meningkatkan tahap ‘kolesterol baik’ dan melindungi dari kerosakan arteri, sekaligus menjaga kesihatan jantung.

Masyarakat di Barat mengambil wain merah untuk mendapatkan sumber resevratrol, namun kajian terbaru menunjukkan kesan alkohol pada wain boleh memberi kesan kepada golongan tertentu.


ok tu bahasa malayu nya... Then kalo YOU ALL tak leh nak faham yang melayu.. Here mas dah carik yang English punye... kikiiiikii

>>What is Resveratrol?
------------------------------------


Resveratrol is a natural antioxidant compound found in some plants, seeds, and fruits, including grapes and grape-derived products such as red wine. Resveratrol is a polyphenol that has been found to potentially improve health and well-being in laboratory studies from around the globe. In addition, emerging laboratory research has shown that resveratrol may slow cellular aging and can activate genetic regulators of cellular longevity pathways, which may have positive effects on DNA, cellular health, and metabolism.*

Resveratrol belongs to a group called phytoalexins. Phytoalexins are produced by some plants to help protect it from attacks from bacteria, fungi, insects, harsh weather, and environmental stress. You could think of Resveratrol is an antibiotic that plants under attack produce naturally to help protect themselves from infections.


sangat banyak kan kesan penganbilan Resveratrol  ni.. Tapi nak dapatkan anggur muscadine tu kat mana lah kalo kat malaysia ni... YOU ALL jangan risoooo sebab dengan sebotol vivix jer dah complete dah..!

So beli je vivix ni.. Insyallah dengan kuasa dan izin dari Allah dipermudahkan segala urusan dari kesihatan untuk diri sendiri mahupun insan yang tersayang...


Ni lah anggur muscadine tu.. Besarrr gedabak kan.. Puas makan..! patut la benefitnya lebih special.. tengok rupa pon da tau... Untung tokey anggur ni...




Untuk mendapatkan mana-mana set promosi APRIL 2015 ni.. Boleh hubungi mas ye..





Boleh klik ORDER untuk cara-cara membeli..



boleh email / hubungi di
 Serta Mas akan guide semua customer2 yang purchase dengan Mas SAHAJA :) 
Dan jangan risau, Mas akan guide dan ajar jugak cara-cara makan yang betul set vitamin ni.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...