Thursday, 24 May 2012

JERAGAT??? TIDAKKK~!!!!!!!


~~KATAKAN XNAK PADA JERAGAT... WANITA SHOULD KNOW~~

Assalamualaikum... hari ni letih la.. hehhehe.. ai! belum pape ag da bg alasan? memey xpatut la... hehehhe.. ok tonite street the point ye,, nk bace pjg2 pon xd cite best! kan2??? ( nk lari) hahahahha...
sharing tonite about wanita lagi... dimana menjadi masalah n senang cite lau d 'this things' memg xcantik la.. xcun!! adeh.. JERAGAT!! cantik k?? xkan?? tpi sy sejak kecik da d jeragat,... uhhh! xsuke.. manetaknye.. sejak kecik men sangat kat sawah tanpa sebarang perlindungan UV.. haha ayat nk power.. dolu2 mane tau spf tu semue.. sjk da pandai cantik baru tau tu semua... hhehe.. k ni sy d sket info.. walau pun xbyk  tp lau share2 jdi la bykkan?? hehehhehe...here fou u guys!


Jeragat ialah tompok-tompok hitam yang disebabkan melanin yang terkumpul dan menjadi warna coklat muda atau coklat tua. Kadang kala ia hitam yang terkumpul di muka biasanya berkelompok, baik di pipi mahupun di dahi atau dagu.

Jeragat boleh dipudarkan atau dikurangkan, tetapi tidak boleh dipulihkan 
sama sekali. Mungkin anda tidak ada jeragat, tetapi mencegah lebih baik sebelum ditimpa masalah ini.

PUNCA TERJADI JERAGAT 
1. Ia disebabkan oleh pancaran UV matahari yang menjadikan kelebihan pigmen.
2. Hormon yang tidak seimbang disebabkan mengandung atau menopaus.
3. Gelisah dan tidak cukup tidur.
4. Menggunakan makeup yang tidak berkualiti dan bermutu rendah.

Rawatan Luaran
a. Lindungi kulit anda daripada matahari dengan
menggunakan “skin care” dan barangan makeup yang mengandungi “sunscreen” iaitu bahan pelindung matahari.
b. Tidur dengan cukup dan jauhi daripada kegelisahan.

Rawatan Dalaman

Melalui supplement.
Antara supplement yang membantu mengurangkan jeragat dari terus merebak ialah

Energizing Soy Protien/ESP - membantu memulihkan sel dan memastikan sel kita sentiasa sihat dan berganti setiap 21 hari.

Vitamin B dan C - dua vitamin ini sangat penting untuk pembinaan kolagen
 (agen pengikat)


Vitamin A dan E - sebagai antioksidan yang penting selain anti penuaan dan membantu pengawalan pertumbuhan abnormal sel.

GLA - ia membantu keseimbangan hormon dalam badan kita.



VIVIX - ANTI PENUAAN


Bagi yang mempunyai kekanggan kewangan, memadai jika amalkan 
ESP, Catomax, Vitamin C dan GLA
Usaha yang istiqamah akan berhasil.

IKUT MANA2 KEMAMPUAN ANDA yaa..

Bagaimana nak dapatkan kesan yang betul & optimum??
Amalkan pengambilan supplement yang konsisten selama 90-120hari sehingga mendapatkan ton kulit yang sekata..

sy pon nak kulit cantik berseri TANPA JERAGAT!!

kite ikuti kisah mereka yang amik supplement shaklee ni...

Tujuan saya bekalkan GLA ialah agar ia membantu menstabilkan hormon adik saya terutama selepas kehilangan hempedu akibat adanya batu kecil. Selepas sebulan mengambil semua vitamin yang saya sarankan, paling jelas kelihatan ialah kulit wajah adik saya yang sebelum ini bertompok akibat jeragat atau bintik-bintik cokelat kini sudah tiada lagi. Muka adik saya kelihatan bersih dan berseri. Beliau yang dulu tidak rajin nak makan vitamin kini menjadi pengamal tegar vitamin Shaklee.

Saya dan suami kini sangat menyukai GLA selain tujuan utama kami mengamalkannya untuk membakar lemak semasa kita berehat ( tidur) kini ia lebih dari itu.Bagi ibu-ibu yang mengalami masalah jeragat terutama selepas melahirkan anak, maka saya galakkan anda amalkan GLA Shaklee, ia membantu menstabilkan semula hormon anda dan insyaALLAH tiada lagi jeragat!





Khasiat VITAMIN E :

· Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.

Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic payudara

· Melindungi paru2 dari pencemaran udara.

· Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

· Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.

· Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

· Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).

· Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil.

· Merendahkan kadar kolesterol.

· Membantu mencegah kanser.

· Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.

· Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri. Malah wanita hamil, menyusukan anak, mengambil sebarang pil hormon dan melalui fasa menopous memerlukan vitamin E.

Sumber makanan Vitamin E: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum


Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan: 
Mudah radang,penuaan kulit sebelum masa,rambut gugur,anemia


kite patut milikinye!!! sangat best kahasiatnye,,.. dari hujung kaki sampai hjg rambut... VITAMIN CINTE lagi! owesome laaa...


nak catik jugak...misti mau!



Nak tahu option suplemen yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? 
Sila hubungi saya,di edmas077@yahoo.com | 016-6810844
Setiap pembelian di SoulmatemaS.COm
anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.

...sekian...









~~KEKEJANGAN SEWAKTU,SEDANG DAN SELEPAS KEHAMILAN~~

Assalamualaikum.. mate da berat.. nk tido cepat.. wah da boleh wat pantun kan?? hahhaha.. well.. TAPI kuatkan semangat jugak.. chaiyok2!!!!.. here, malam yang hening sunyi ni.. kite story 
keadaan y akan kite lalui wahai kaum wanita.
sy insyallh bakal hadapi jugak.. tp bukn dlm tmpoh terdekat ni.. hehehhe... tapi sy percaya n sgt yakin... 
kiut mommies out there da hadapinye.. 
mase my mom preggy produk ni x femes ag.. lau d pon my father xmampu nk belikan tok mak tersayang....
semuanye kuasa ALLAH my mom akhirnye selamat delivery kembar 3 by operation... 
wow!! 
my mom superwomen.. wonderwomen.. all her..
yes!! ok bygkan lau seorang bbay kat dlm perut ni da tiap mlm sakit2 badan.. ni lagi 3org.. camner agaknye ye... mungkin orng dolu2 byk petu y diamalkan (natural) tp skang mane nk dapat lagi????  sebnarnye tonite nk share masalah yang sering dihadapi oleh kiut mommies preggy ni.. ni la 
KEKEJANGAN... 
nak tau dari mane punce???

ni la pUNCA terjadi  kekejangan...

Peredaran darah yang kurang baik.

Kekurangan kalsium.

Terlalu banyak fosforus.

Perkara tersebut boleh menyebabkan kejang betis @ kaki.



LANGKAH PENCEGAHAN

Memperbaiki peredaran darah dengan cara bersenam dan mengutamakan makanan yang kaya dengan vitamin B, roti, beras ceruh, hati.

Kadangkala kalsium yang berlebihan boleh membantu, tetapi jika terlalu banyak minum susu MUNGKIN akan menyerap banyak fosforus. Sederhanakanlah dalam pengambilan pemakanan tersebut.

Anda juga mungkin kekurangan garam ( terutamanya dalam cuaca yang sangat panas ) jadi makanlah sesuatu yang masin pada setiap petang.



PENAWAR

Tegangkan otot yang kejang pada betis atau kaki anda dengan menarik kaki perlahan-lahan ke arah lutut. 
Selalunya kekejangan berlaku kerana anda bangun dengan meluruskan kaki dan ibu jari 
( terus bangun, tanpa mengalih badan mengiring ). 
Biasanya menolak jauh tapak kaki anda ketika meluruskan kaki. Urut otot-otot tersebut dengan santai.


SHAKLEE MENWARKAN SUPPLEMENT MAKANAN TAMBAHAN BUAT KIUT MOMMIES UTK KEKAL SIHAT DAN CERGAS!!!

Dengan SHAKLEE kiut mommies xkan mengadu kat si suami
'bang, sakit belakang la' bang, urutkan ni', bang itu bang ini... 
lelame si suami pun naik bosan n riso kat si isteri...

 Kiut Preggy Mommies : Vitalea, B Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard



OmegaGuard


 ialah 
sumber minyak ikan yang mengandungi Asid Lemak Omega 3, termasuklah DHA dan EPA.*
- menggalakkan fungsi otak.
- untuk kesihatan sistem saraf dan fungsi mata.
- mengurangkan keradangan.
- menambahkan kolesterol baik di dalam badan (HDL).
 Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.
- 90tabs



                                                Vitalea



Pakar kesihatan mencadangkan semua orang dewasa mengambil makanan tambahan harian bagi menyokong kesihatan secara menyeluruh. Walau bagaimanapun, pengambilan makanan tambahan biasa menyebabkan tubuh mendapat nutrisi yang tidak seimbang. Vita-Lea adalah formulasi premium yang disokong oleh tujuh kajian klinikal serta turut menggabungkan ramuan-ramuan terbaik dan kualiti yang luar biasa.

Penggunaan harian, Vita Lea boleh:

Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh*
Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata*
Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi*
Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas*
 Mengandungi nutrisi penting untuk tubuh badan


VIT C


Anti-oksidan semula jadi 
Mengekalkan integriti sel 
Menggalakkan gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah supaya sihat 
Menolong mengurangkan symptom alergi (eczema, gatal2 kulit)
Meningkatkan antibodi dalam susu ibu
dan banyak lagi kelebihannya...




Kelebihan ESP?

1. Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri.
2. Bantu hilangkan parut jerawat di muka.
3. Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
5. Memberi rasa kenyang yang lama sekaligus membantu dalam pengurusan berat badan.
6. Menyokong kesihatan imunisasi badan.
7. Mengawal paras kolesterol.
8. Menyokong kesihatan jantung dan prostat.
9. Membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih baik.
10. MILK BOOSTER.MEMBANTU DALAM PENYUSUAN SUSU IBU.




OsteMatrixTM 

membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


ini pula adalah pengakuan mereka yang telah mengambil supplement dari shaklee..




klik 2x ye tok pembesaran pic..



sekian saja perkongsian mlm ni.. mate btl2 xlarat.... kepada yang berminat untuk meningkatkan daya kesihatan dan kecantikan anda.. moh cepat kol o Pm sye.. SMS pon boleh...

excited ..teruja nak try?
Sila hubungi | SMS saya di 016-6810844| edmas077@yahoo.com utk sebarang pertanyaan |pesanan


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Tuesday, 22 May 2012

GASTRIK?? TAPI NAK PUASa? ... ESP dapat membantu...


assalamualaikum.... hari ni da 2 rejab.. niat hati nak pose tp ehem2 lak... adeh!!! blm rezeki.. insyallah d la nanti.. kan2.. u ols macam mane? pose k rini?? jgn jdikan gastrik lak... hahha.. tu alasan lame lorr.. kanak2 pon xd gune da... hihihihi malu sket la ye... ok2.. meh2 semua saya nk promote ni.. hahahha.. xd la.. ni sebenarnya tok our health jugak... 


rate2, memg gastrik masalah utama kite tAk puase.. kan? xp bln rejab ni as latihan j.. n kine praktikkan.. pastu  bulan ramadhan nanti kite sama2 tunaikan tanggungjawanb kite dengan yakin dan bersedia bersedia...wahh! excited.... insyallah.. apa yang saye nk sharekan adalah untuk mereka yang mengalami masalah gastrik yang terok, sederhana terok pon bole.. suam2 pon jugak bole... hehehhehe..  jom kite bace sesame...


ESP membantu masalah gastrik..Apa itu ESP?? ESP atau nama panjangnya Energizing Soy Protein adalah minuman protein diperbuat daripada non-GMO soy yang memberi rasa kenyang kepada si peminum. 

Antara punca gastrik adalah lebihan rembesan asid hidrokolik oleh sel perut. Pengambilan ESP dapat mengelakkan keadaan ini berlaku.

lagi apa specialnya ESP NI??

PROTEIN.. untuk dapatkan KULIT yang cantik??


Asasnya, tubuh badan kita ini terbina daripada protein. Sel tubuh kita terbina daripada protein. Namun, pelbagai proses yang dilalui oleh tubuh kita menyebabkan protein termusnah, menjadi tua, rosak dan sebagainya. Justeru, kita perlukan protein baru untuk mengganti protein yang hilang tadi.

Sel kulit berganti setiap 21 hari. Selepas 21 hari, ia akan digantikan dengan sel baru. Jadi, sekiranya kita memberikan tubuh kita ‘makanan asas’ yang sihat, maka sel yang terhasil itu pastilah sihat juga. (Sebab tu dalam bidang kecantikan, kerap ditekankan proses scrubbing untuk menghasilkan kulit yang cantik. Sebenarnya, apa yang dilakukan ialah membuang sel2 lama yang telah rosak dan mati, dan membenarkan sel2 baru untuk hidup dan bernafas menggantikan sel2 lama tadi).

Suplemen Protein Shaklee?

Tentunya Energizing Soy Protein yg dibuat daripada protein soya bermutu tinggi.
Juga merupakan BEST SELLER SHAKLEE.

Jom dapatkan hari ini!!


1 canister boleh tahan antara 1-2 bulan bergantung kepada penggunaan.

WOW!!!! banyaknya kelebihan... bajet nk selesaikan masalah gastrik j.. tp skang bonus++++ ...
 superb la ESP ni!!!!
must get it!

anda berminat....Sila hubungi saya,di 
edmas077@yahoo.com | 016-6810844. 
Setiap pembelian di  SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease*

....sekian...

apa HEBATNYA VIVIX? ! PATUT TAHU MENGENAI VIVIX...

Assalamualaikum.. kawan2.. heheheh.. ni lagi mengenai vivix.. hebatnya dalam banyak masalah... kite harus tahu... usia tua kite akan lebih terjamin... dengan adanya vivix!!! jdkan ur  bestren stst today!!! rahsia awet mude? tu mesti la... dari kesihatan?? sape nk jage lau nukan diri sendiri?? make a choice for better live...
wah2!! bukan men ak ni.. tp memg betul.. harge memg agak mahal.. setanding ngn kualiti n benefitnye.. memg banyak.. sy pon baru teruje sgt... NAK BELIKAN TOK PARENT... doakan2 la ye d rezeki... they a wonderful gift for me...

RAHSIA VIVIX!!



Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Manfaat Vivix

Mengaktifkan gen panjang umur : Dr. David Sinclair mendapati bahawa resveratrol bertujuan dan suis pada gen DNA-pembaikan survival dipanggil Sirtuins.

Pengaktifan Sirtuins telah ditunjukkan untuk meniru manfaat kesihatan diet sekatan kalori. Sebelum penemuan Dr Sinclair, sekatan kalori adalah satu-satunya cara yang diketahui untuk melanjutkan kehidupan. Dr Sinclair percaya bahan-bahan di Vivix boleh menghasilkan kesihatan dan mungkin kehidupan yang lebih panjang tanpa diet kelaparan.

Meniru Sekatan Kalori. Pengaktifan Sirtuins telah ditunjukkan untuk meniru manfaat kesihatan diet sekatan kalori. Sebelum penemuan Dr Sinclair, sekatan kalori adalah satu-satunya cara yang diketahui untuk melanjutkan kehidupan.

Perlindungan untuk sel anda. Vivix membantu mempromosikan kuat, sel-sel yang sihat di dalam setiap organ atau badan anda .

Baik untuk jantung anda. Penyelidik Klinik Mayo melaporkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kerosakan saluran darah, mengurangkan kolestrol “jahat” dan mengelakkan pembekuan darah.

Resveratrol juga menawarkan perlindungan untuk jantung dan otak anda daripada kerosakan yang disebabkan oleh serangan jantung atau angin ahmar . Ia menghalang phosphoinositide 3-kinase enzim. Ini bermakna anda dapat serangan jantung atau strok dan mengalami lebih kurang atau tiada kerosakan yang berkekalan.

Anti-virus. Polyphenols dalam Vivix telah terbukti berkesan terhadap virus banyak yang termasuk virus herpes, virus influenza, dan virus HIV. Anti-estrogen

DNA perlindungan. Vivix membantu menghalang 1000000 serangan radikal bebas bahawa setiap sel dalam badan anda mendapat tiap-tiap hari. Percuma serangan radikal boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.

DNA pembaikan. Vivix polyphenols telah terbukti berkesan membantu memperbaiki dan membina semula sel-sel DNA yang rosak.

Peraturan gen. Polyphenols Vivix telah ditunjukkan untuk memberi kesan positif pengawal selia genetik. Ini adalah penting kerana pengawal selia genetik anda mengawal keseimbangan dinamik antara kerosakan dan pembaikan termasuk sama ada sel akan hidup atau tidak.

Sekatan protein UMUR. Polyphenols dalam Vivix menghalang sepenuhnya Pembentukan produk Akhir Advanced Glycation (UMUR) Ini adalah penting untuk kesihatan dan umur panjang kerana protein UMUR membuat jenis enapcemar atau plak yang tersumbat sel-sel anda, satu mekanisme utama kematian sel, Alzheimer dan komplikasi kencing manis.

Polyphenols Vivix 10x lebih berkuasa daripada resveratrol sahaja dalam melambatkan pembentukan protein UMUR.

Tenaga & ketahanan. “Salah satu cara untuk memanjangkan hayat adalah untuk meningkatkan pengeluaran tenaga,” kata penulis kajian Johan Auwerx, ketua penyelidikan di Institut Genetik dan Biologi Molekul dan Selular di Illkirch, Perancis . “Dan resveratrol tidak hanya itu.”

Polyphenols yang terdapat dalam Vivix telah ditunjukkan untuk mengelakkan kehilangan bilangan dan kecekapan kami mitokondria dan menakjubkan repopulate dan mengenakan bayaran semula mitokondria dalam anda sel-membina semula mereka kepada saiz dan kekuatan mereka pada masa mudamu .

Fungsi sendi.

Kesihatan otak. Dengan sokongan untuk otak anda, anda boleh merealisasikan fokus yang lebih besar, lebih cepat tindak balas yang perlahan dengan umur dan keupayaan untuk bekerja dengan lebih produktif. Bahawa memori keluli perangkap yang anda telah belia anda dapat kembali membenarkan anda untuk berfikir dengan lebih jelas dan ingat hampir dan seperti yang anda lakukan sebagai seorang kanak-kanak .

Keradangan. Vivix membantu tubuh anda melawan keradangan yang semula jadi datang dengan kurang daripada hidangan yang sempurna. Menenangkan keradangan penyembuhan kelajuan dan membantu dengan hampir setiap penyakit anda berhadapan dengan umur anda.

Bahan-bahan dalam Vivix telah ditunjukkan untuk menghalang kesan excitoxins seperti ketoksikan MSG pada otak.

Homosistein. Resveratrol juga merendahkan homocysteine, protein darah yang tidak diingini.

Anti-depresan. Resveratrol berfungsi sebagai anti-depresan oleh oxidase enzim menghalang monoamine. Juga dikenali sebagai perencat Mao.

Satu kajian baru-baru ini yang disiarkan dalam Jurnal Gerontologi: tekanan darah. Polyphenols Sains Biologi seperti resveratrol dalam Vivix boleh membantu dengan tekanan darah yang boleh membantu mencegah strok. Bagaimana? Dengan meningkatkan aktiviti enzim yang dipanggil manusia oksida nitrik endothelial synthase yang kemudiannya menghasilkan nitrik oksida-ejen yang meluaskan saluran darah dan kawalan tekanan darah .

Tekanan darah tinggi, juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi, boleh membawa kepada serangan jantung, kegagalan jantung, strok dan kegagalan buah pinggang.

Gula dalam darah. Terdapat potensi yang besar bagi menormalkan tahap gula dalam darah anda dan itu adalah berita besar untuk berjuta-juta rakyat Malaysia yang mengalami wabak penyakit kencing manis baru-baru ini. Jika anda berumur lebih 50 tahun, anda mungkin jatuh ke dalam zon kelabu yang dikenali sebagai pra-diabetes. Ertinya, walaupun anda tidak menunjukkan tanda-tanda masalah gula dalam darah mereka boleh hanya sekitar sudut.

Gula darah memberi kesan usia yang panjang. Malah, diabetes jenis II telah disifatkan sebagai “kerintangan insulin yang teruk.” Rintangan Insulin menyebabkan bentuk aging.Resveratrol pra-matang memainkan peranan penting dalam menstabilkan gula darah dan membantu untuk mengatasi rintangan insulin. Ia melakukan ini dengan membolehkan insulin untuk memasuki sel-sel anda dan menghasilkan tenaga. Apabila paras insulin dalam darah berkurangan, anda mempunyai kurang lapar. Tahap insulin yang tinggi mewujudkan kelaparan yang memberitahu badan anda untuk makan lebih.

Alzheimer & demensia. Amiloid beta plak otak telah dikaitkan dengan Alzheimer dan demensia. Resveratrol telah ditunjukkan untuk menghapuskan plak ini dan juga telah ditunjukkan dalam kajian untuk meningkatkan keupayaan mental tikus makmal.

Pengurusan Berat Badan.

Kehilangan  Jisim tulang. Resveratrol telah ditunjukkan untuk melindungi daripada kehilangan tulang. Kritikal kerana umur anda.

Perlindungan hati Lebih daripada 30% rakyat Amerika mengalami keadaan yang dikenali sebagai hati berlemak. Hati berlemak adalah paling ketara dalam orang-orang yang minum arak yang berlebihan . Asid Ellagic dalam Vivix melindungi hati anda daripada hepatitis dan sirosis

Antosianin dalam Vivix mencegah penyakit hati yang disebabkan oleh tekanan

Antioksidan. Vivix adalah sejenis antioksidan yang kuat yang menghalang lebih daripada 1,000,000 hits radikal bebas kepada setiap sel dalam badan anda setiap hari. Tetapi itu hanya permulaan. Antosianin polifenol dalam Vivix telah ditunjukkan sebagai antioksidan yang kuat lebih 150 flavonoid tested.19 Dalam bertindak, mengikut makmal Brunswick, Vivix skor jauh melebihi 5000 pada skala ORAC .

Kesihatan mata. Antosianin polifenol dalam Vivix membantu mencegah katarak, glaukoma dan degenerasi makular berkaitan dengan usia

Kencing manis. Polyphenols dalam Vivix mencegah degenerasi sel pankreas mengurangkan risiko penyakit kencing manis

Kanser paru-paru. Para penyelidik dari Jabatan Penyelidikan dan Penilaian Kaiser Permanente mendapati bahawa perokok yang minum segelas atau dua wain merah sehari, melaporkan 60 peratus risiko kanser paru-paru berkurangan.

Kekebalan. Resveratrol meningkatkan tindak balas imun dalam tikus, dan telah ditunjukkan untuk melindungi mereka daripada jangkitan oleh virus herpes simplex 1 dan 2.

Resveratrol telah ditunjukkan untuk mengurangkan dan menyekat pelbagai jenis keradangan, yang telah dikaitkan dengan artritis, psoriasis, dan penyakit Crohn. Keradangan adalah juga dipercayai menyumbang kepada penyakit kardiovaskular dan kanser.

Kanser. Proanthocyanidins membunuh sel-sel kanser dan menghalang pertumbuhan kanser payudara manusia, paru-paru perut, dan sel-sel leuchemia sehingga 73%. Telomerase merupakan enzim yang memendekkan penutup akhir kromosom-menyebabkan kematian sel-sel kanser yang sebaliknya abadi . Resveratrol menghalang telomerase.

Survivin dijumpai dalam sel-sel kanser membolehkan sel-sel kanser untuk mengelak daripada sistem imun pengawasan, hidup dan membiak. Resveratrol inhbits survivin.

Resveratrol, bahan utama dalam Vivix menyimpan darah beku, bakteria, virus, sel-sel kanser dan plak kolesterol daripada melekat pada dinding arteri dan membantu mencegah penyebaran kanser dan jangkitan.

Antibiotik. Resveratrol bertindak sebagai antibiotik terhadap bakteria, dan telah ditunjukkan untuk mempamerkan aktiviti anti-bakteria yang kuat terhadap bakteria yang tahan antibiotik .

Anti-bakteria dan anti-kulat. Muscadine anggur ditanam di panas, lembap, Southeastern AS Untuk hidup dalam haba ini sarat yang menindas dan kulat dan kelembapan yang muscadine bergantung kepada kuasa anti-kulat resveratrol .

Resveratrol juga bertindak sebagai agen anti-kulat di dalam badan manusia dan aktif terhadap Candida albicans.

Penghadaman. Vivix membantu tekanan penghadaman yang tenang


DA TAU KAN?? KEBAIKAN DAN KELEBIHANNYA BANYAKKAN??? sgt2 baik untuk kesihatan.. apetah lagi untuk mak ayah kite... kesihatn mereka... jgn tgu da sakit baru sibok nak cari penawar.. kan mencegah itu lebih baik dari mengubati???

pikir-pikir kan la ye???

have a nice day!!



anda berminat....Sila hubungi saya,di 
edmas077@yahoo.com | 016-6810844. 
Setiap pembelian di  SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease*

....sekian...



WE SHOULD KNOW... PENADOL AS WHAT???


Assalamualaikum kawan-kawan semua... harap semua semua baik more wonder! here 
just nak sharing apa itu sebenarnya PENADOL.. 
n as what for our body..
sy kenal penadol since kecik ag.. demam, pening pale, sakit pale,.. penadol la ajawabnye.. abis cite.. xcukup 2biji.. konon nk cpt baik.. hahahha..


bi sy nk songsikan sedikit info yok kite semua... keep reading yee...

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain
Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati
Menurut doktor tersebut, 
Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun
Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.
Panadol adalah sejenis “pain killer”, 
semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.
Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. 
Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. 
Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan
Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin? Hargailah kehidupan anda. 
Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam perut anda.

motifnye :
  bukan sy nak promote shaklee ni .. tp ni tok info kawan2 n diri sy sendiri... atleast carik yang semualajadi... penting sangat!!!! for our body...

sekian perkongsian kite.. lalalalla~~~ (tiada kaitan ngn y hidup atau mati)

VITAMIN UNTUK TUMIT KAKI MEREKAH

Assalamualaikum... kawan2.. pembace setia soulmatemas.com.. sori lame xupdate... jgn tnye nape.. cox sy akan bg alasan  y cukup byk ok...hahhahaha..... ok, kawan2 perasan atau tidak tumit kaki kite??? camne? pecah2 ye?? same la kite... xcanteknye!


Cuba lihat tumit kaki kite sebentar. Adakah ia,

(1) Lembut, licin, dan kemerah-merahan? 

ATAU,

(2) Kasar, merekah dan kehitam-hitaman di garisan yang pecah?


Kerapkali saya jumpe dengan rakan wanita yang lawa rupanya, licin kulit mukanya, dan cantik penampilannya, tapi, bila kita lihat tumit kakinya, nampak kulit itu merekah dan pecah. Ada kala diiringi dengan warna kehitam-hitaman yang kurang menyenangkan mata, walhal rakan ini masih muda belia. percaya x ade yang alami masalah ni???

Benar, sebagai Muslim kita perlu menutupi bahagian tersebut dari pandangan umum, tetapi, tidak mahukah kita cantik buat suami, atau sekurang-kurangnya cantik dan sihat untuk diri sendiri? Ini kerana, jika keadaan ini dibiarkan berlarutan, adakalanya kawasan rekahan ini akan bertambah teruk sehingga berdarah.


apakah penyebab tumit kaki merekah atau pecah-pecah ini?

Ia ialah masalah kaki yang biasa, disebabkan oleh kulit tumit yang kering, dan akan lebih teruk apabila kulit di bahagian tumit ini tebal berbanding biasa. Ia menyebabkan si empunya kaki merasa sakit untuk berdiri dan adakalanya menyebabkan pendarahan di tumit. Keadaan ini juga dikaitkan dengan kekurangan Kalsium, Magnesium, Zat Besi dan Vitamin-E.




Faktor-faktornya ialah:


(1) Berdiri terlalu lama.



(2) Terlebih berat badan.



(3) Memakai kasut yang terbuka di bahagian tumit (open back shoes).



(4) Masalah kesihatan yang menyebabkan kulit menjadi kering, contohnya kencing manis (Diabetes).



(5) Kesihatan kulit (i.e. psoriasis).


Penjagaan asas untuk luaran:

Untuk penjagaan luaran, anda boleh sahaja membeli berus (untuk menyental sel & kulit mati) dan krim kaki bersesuaian (untuk melembapkan) yang khas untuk penjagaan kaki, terutama tumit kaki. Di Shaklee, anda juga boleh menggunakan Shaklee Herbal Blend Cream.







Penjagaan asas untuk dalaman:

Namun, kecantikan itu datang dari dalam, bukan? Jadi, di samping rawatan luaran, anda perlulah membajai kaki anda dari dalam juga, kerana beauty comes from within!

Di Shaklee, suplemen yang sesuai ialaH..

1) Vita-Lea: Multivitamin & multimineral, lengkap dengan formula zat besi.









2) B-Complex: Mengekalkan kelembapan kulit.








2) B-Compl3) Vitamin-C: Sumber kolagen kulit & anti-oksidan.ex: Mengekalkan kelembapan kulit.

4) OsteMatrix: Merawat masalah pecah-pecah di telapak kaki & rekahan di tumit kaki.





BOLEH JUGAK AMALKAN PETUA Melayu (penjagaan luaran):

(1) Ambil sebiji limau purut, hiris dan gosokkan di tapak kaki pada setiap pagi sebelum mandi.

(2) Ambil sebiji betik muda atau yang hampir kuning. Potong bahagian kepalanya hingga keluar getahnya. Sapukan getah betik tadi pada tumit kaki.

(3) Masukkan beberapa keping asam gelugur ke dalam baldi yang berisi air suam. Rendamkan kaki anda selama setengah jam.

(4) Gosokkan tumit kaki dengan menggunakan belimbing buluh. Kemudian berus tumit kaki dengan berus lembut. Amalkan sebelum mandi.

P/S : Amalkanlah tips & petua ini (penjagaan luaran & dalaman yang seimbang) dengan konsisten sehingga mendapat hasil yang diinginkan.

* Berminat untuk mencuba produk Shaklee?
Hubungi SY untuk mendapatkan harga istimewa / PROMOSI hebat / SPECIAL GIFT & TIPS kesihatan terkini !!!
016-6810844 / edmas077@yahoo.com / Fb : Za Fair ( mas Masya)

kawan2.. selamat malam.. layan lagu faizal tahir... kui2
kawan2 jom2 tido....
sekian.. akum..





Thursday, 17 May 2012

BERPANTANG DENGAN SHAKLEE OR JAMU???

Assalamualaikum... maaf la ye da lame xupdate.. xd idea la.. malas la.. berat tangan la.. line xok la... penat balik kije lambat la... hahahahhaha... mcm2 alasan!!!  story kali ni for KHAS BUAT bakal2 ibu yang sedang usya2 tok set berpantang.. hahahhaha.. ni d story hot for u kiut mommies preggy!! saya?? ehem2 belum lagi... sy dapat idea nak share cite ni from my auntie yang bakal melahirkan baby... harapannya bby boy... amin..  sblm nak delivery die dok usha2 set berpantang.. n sy syorkan ni... 
SUPPLEMENT FOR CONFNEMENT...


Saya yakin ramai ibu diluar sana juga yang sedang mencari makanan tambahan semasa dalam pantang akan memikirkan beberapa perkara sebelum membeli. Antaranya ialah:

1. Adakah ia selamat uuntuk penyusuan?

2. Adakah ia bagus untuk atasi pemulihan kesihatan ibu yang baru melahirkan?

3. Berapa kos yang perlu dibayar?

4. Sejauh mana kebaikan mengamalkan produk tersebut?


Apakah sebenarnya perbezaan mengamalkan jamu atau vitamin semasa dalam pantang?

Sebenarnya jamu juga dikategorikan sebagai makanan tambahan. Namun badan kita mengambil masa yang lama untuk menguraikan jamu tersebut untuk mendapatkan vitamin dan khasiat yang terdapat di dalamnya ditambah kandungan jamu tidak dapat diketahui dengan lebih lengkap.

Berbeza dengan vitamin. Badan kita sangat mudah mengenali vitamin. Pengambilan vitamin membuatkan badan kita menerima dengan cepat serta pengambilan air yang mencukupi akan menyebabkan penyerapan berlaku dengan sangat baik.

Ibu di dalam pantang di galakkan mendapat makanan yang kaya dengan khasiat folik asid, zat besi, zink dan bebera vitamin lain supaya cepat pulih dari sakit melahirkan. Selain itu vitamin juga sangat perlu agar ibu itu tidak mudah mendapat meroyan dikala ia berada dalam pantang.

Bagi ibu yang hendak menyusukan bayi dengan susuibu sepenuhnya, disarankan agar ibu itu tidak mengambil apa-apa jamu kerana dikhuatiri ia akan memberi kesan yang tidak elok untuk hati bayi dan mempunyai risiko bayi mendapat sakit demam kuning atau nama popular disebut jaundice.

Alhamdulilah, badan ibu yang cepat recover sesungguhnya memberi impak kepada dunia penyusuan. Ibu yang sihat, cergas, mood yang baik sangat mempengaruhi penghasilan dan kelancaran pengeluaran susuibu disamping ibu itu menyusukan anaknya dengan kerap.

Ibu yang dalam pantang hanya memerlukan multivitamin yang lengkap dengan zat besi kerana zat besi diperlukan untuk pembinaan sel darah merah ditambah ibu banyak kehilangan darah semasa haid dan nifas. B complex dank vitamin C penting dalam membantu si ibu mendapat khasiat secukupnya dan mampu mengawal sebarang bentuk tekanan serta vitamin ini membantu mengelakkan si ibu mendapat risiko meroyan. Manakala zinc sangat perlu untuk aturan 100 jenis enzim dalam tubuh. Ia juga membantu mempercepatkan proses pembaikan luka luar dan dalam. Tidak kurang juga keperluan kalsium sangat dititikberatkan kerana ibu yang menyusu memerlukan tambahan kalsium dari wanita biasa kerana ia akan disalurkan kepada bayi untuk perkembangan dan pembesaran si anak.


(SUPPLEMENT HOT FORCONFINEMENT)   
Khas untuk ibu-ibu berpantang


           VITALEA - Multivitamin lengkap dengan formula zat besi-Zat besi sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Tanpa cukup zat besi si ibu akan kelihatan mudah pucat lesi, tak bermaya dan paling teruk mudah pengsan atau pitam. Pengambilan multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua vitamin yang diperlukan yang adakala tidak dapat diperolehi dari pengambilan makanan harian kita.

      Vitamin B complex -Membantu menstabilkan hormon maka si ibu tak mudah rasa stress dan tidak mudah meroyan. Ia juga membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak.


       Vitamin C - Ia bagus dalam membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh.

       Zinc -Ianya banyak terdapat dalam ikan haruan dan makanan laut. Ia membantu mempercepatkan proses baik luka. Zinc antara vitamin yang penting untuk pertumbuhan. Pengambilan zinc dapat dilihat kesannya pada pertumbuhan dan pembesaran bayi, rambut ibu tak mudah gugur dan luka bersalin cepat baik.

BOLEH TAMBAH JIKA BERKEMAMPUAN

       vitamin E - untuk pastikan jahitan luar dalam saya baik dan cantik. Selain itu ia juga membuatkan perut saya bersih dari kesan balar yang kebanyakan ibu lalui apabila melahirkan anak.

       Alfalfa - untuk memastikan susu ibu saya dibuat dengan cepat dan efisein.


   
       Ostematrix - pengambilan kalsium untuk menggantikan kalsium dalam badan saya yang digunakan untuk membuat tulang dan saraf anak yang dikandung dan keperluan utama penyusuan adalah kalsium agar anak dapat membesar dengan sihat dan tulang yang kuat. (boleh membantu mengurangkan risiko baby kuning, )

    ESP (soy Protein) - Ada sesetengah orang memang tak amik endah tentang keperluan protien dengan mengandaikan sudah memadai makan ikan , daging , telur serta minum air soya yang dibuat sendiri. Namun berapa ramai yang tahu dan ingin ambil tahu bahawa protin hanya bertahan pada suhu yang tidak lebih 36*c. So bila kita goreng dan masak susah tentu suhu melebihi 36*c. Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protien itu tadi. sebab itu protien yang kita dapat dari makanan yang di masak adalah bersifat ala kadar dan atas dasar janji ada dalam menu. Ramai yang tidak tahu, pengambilan protien yang mencukupi dengan aisd amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat, kuku yang elok serta penghasilan susuibu dengan kadar lebih cepat provided sesi perahan yang konsisten. Malah lebih ketara apabila anak yang menyusu mudah kenyang walaupun ini dinafikan oleh mereka yang tidak pro vitamin.   (boleh membantu mengurangkan risiko baby kuning, )



Nak tahu option suplemen yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? Sila hubungi saya,di edmas077@yahoo.com | 016-6810844. Setiap pembelian di  SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease*

....sekian...




Saturday, 12 May 2012

BADAN slalu PENAT + LESU?? menganggu aktiviti seharian?? NAK BIARKAN o TRY THIS?? Pasti POWER !!


Assalamualaikum dan selamat pagi dunia!!! Alhamdulillah diberi kekuat yang baru... Hari sabtu 12 May 2012... hari Cuti bagi mereka yang bercuti hari ni.. Tapi tak bagi sy dan geng-geng yang bekerja halfday today!! alamak xbestnya!! memang xbest wooo.. wa ckp lu... Tapi pa nak buat.. tanggungjawab kine la buat... alhamdulillah... Kawan-kawan ada masalah dengan Badan lemah, letih dan lesu k?? wah2... patut la tido lagi... sebenarnya, ia adalah perkara yang normal terutama apabila kita menjalani hari yang panjang dengan kerja yang banyak. Kelesuan yang biasa boleh diatasi dengan meminum air suam dan berehat, misalnya tidur. Namun, bagaimana untuk menghadapi badan lemah dan lesu yang masih tidak hilang-hilang meskipun sudah tidur dan berehat?

Sebelum itu kita lihat dulu apakah penyebab badan lemah dan lesu:

Pemakanan yang tidak sihat
Tekanan dan stress
Kegemukan
Pekerjaan yang memenatkan
Insomnia
Darah rendah/anemia
Perokok tegar
Mengambil kafein secara berlebihan
Pengambilan makanan segera dan makanan rapu yang berlebihan
Tidak melakukan senaman
Pengambilan ubat-ubatan
Kekurangan air
Kehamilan

Sekiranya penyebab kelesuan ialah bukan sebab-sebab kesihatan atau pengambilan ubat-ubatan, faktor penyebab ialah kemungkinan besar kekurangan nutrisi. Maklum sajalah, tidak semua antara kita yang makan untuk sihat, kebanyakan kita makan untuk sedap atau sekadar makan untuk hidup. Macamana? kawan-kawan antara yang mana seperti yang kat atas tu??? kalo kawan-kawan hamil.. heheheh tahniah tau!!!


disini, apa yang sy nak sharekan adalah 
VITAMIN UNTUK BADAN YANG HADAPI LEMAH DAN LESU

Vitamin A
Melindungi tubuh dari serangan virus dan bakteria yang menyebabkan jangkitan minor yang mungkin mengakibatkan kelesuan. Vitamin A menjaga membran dan mengawalnya dari diserang oleh patogen2 yang boleh menyebabkan badan kita jadi lemah dan lesu.Vitamin A juga berguna untuk imuniti.

Vitamin B Complex
Vitamin B complex adalah vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan. Vitamin B Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental. Vitamin B complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak.

Vitamin C
Menguatkan imuniti tubuh dan menghalang jangkitan. Ia menghindarkan tubuh daripada kelesuan yang diakibatkan oleh tindakan virus dan bakteria terhadap sel tubuh.

Vitamin D
Vitamin D berkaitan dengan mood dan tahap tenaga. Kerana itu bagi penduduk di negara sejuk, mereka cenderung menghidapi sindrom SAD (seasonal affective disorder) ketika musim sejuk kerana kurang mendapat cahaya mtahari (sumber semulajadi vitamin D).

Vitamin E
Selain antioksidan yang hebat, vitamin E juga penting untuk mengatasi kesan psikologi semasa haid, menopause, termasuk kesan kelesuan dan lemah badan.


Vitamin Shaklee yang anda boleh ambil untuk mengatasi badan lemah dan lesu?



B-COMPLEX , VITALEA , VITA C







    +


ESP (Energi Soy Protein)  
Performance   Drinks


insyallah tiada lagi badan terasa letih + lesu lagi.. sama-sam kita berusaha... yang penting kina consume la ye...


Nak tahu option suplemen yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? Sila hubungi saya,di edmas077@yahoo.com | 016-6810844. Setiap pembelian di  SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.


....sekian...












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...