Friday 11 May 2012

VIVIX tok kesihatan mak tersayang... MAK LUV U SGT!!!~~

Assalamualaikum... Ya Allah dari 1st may till now kat radio o mana2 sibuk nak wish 
mothers day / hari ibu.. 

 miss her so much!!..  terase sebak lak... ye la kan ni bulan ibu.. combine hari guru lagi.. also my sayang birthday.. luv him so much!!... kawan-kawan tengok x?  kan ade vedio yang tersebar pukul  dera budak tu... how dare die sanggup wat camtu??? n semlam sy ade terbace 1 artikel.. kat FB jugak tp lupe kat mana... ni yang nak share... ceritanya lebih kurang camni...
________                                                                                          ______________
anaknya lelaki sejak lahir xd cuping telingga,. tapi alhamdulilah anaknya till leh dengar.. bukan cacat pendengaran.. masuk alam persekolahan.. kawan2 die senua ejek die cacat, xd cuping telinga.. tapi anaknya tetap gigih, rajin blaja.. maknya dengan tabah slalu pujuk anaknya, mcm2 kata semangat dia bagi.. sampai one day, ayahnya gtau hjg minggu ni jmpa dokte.. cox die da jumpa someone tok derma cuping telinganya.. tapi kena dirahsiakan identitinya.. Allah j yang tau camner hati anaknya.. Gembira bkn men... after da selamat bedah, anaknya jd seorg y ckp sifat dan berjaya hingga sampai lanjutkan pelajaran kat luar negara.. sebelm pegi anaknya tanya kat ibubapanya siapa yang derma untuknya.. die nak balas budinya.. parents die ckp blm masenya lagi... sampai la ibunya meninggal.. ayahnya selak rambut makny untuk bagi anaknya tengok.. betapa terkejutnya.. rupanya maknya sendiri yang dermakan cuping telinga untuknya... ayahnya ckp  ' ibumu xpenah gunting rambut pendek'.. Ya Allah besarnya pengorbanan seorang ibu.... hanya Allah j yang dapat membalasnya...

dari kecik semua ibu sedia, jaga, buatkan untuk kite, mana nk jaga semua, anak lagi...suami.. yang bekerja tu xyah ckp pntnya cmner... yang x bekerja tu, jgn igt xpenat.. jgn igt kat umah tu xkerja... abis sape wat kije umah, masak, membasuh?? angin k yang buat?? so, boleh pk sendirikan??? tapi apa da kita buatkan tok ibu kite??? ader terpikir x???  nak tanya kesihatn pon tah2 seminggu sekali baru tepon.. 

bersempena bulan yang SANGAT SPECIAL & INDAH NI... apakata kite sama2 amik kesempatan ni hadiahkan sesuatu YANG SPECIAL JUGA untuk mereka yang bergelar, 
MAK,IBU,MAMA,UMI, MUMMY
dan banyak lagi... semuanya membawa maksud yang sama... Hadiahkan mereka  KESIHATAN yang berpanjangan... memang betul.. sakit k sihat tu semua kat tangan ALLAH.. TAPI KITA MAMPU BERUSAHA UNTUK ITU KAN?? kasih ibu xKAN same DENGAN org lain... jangan TERLAMBAT buat sesuatu untuknya... mak kite xmintak paper pu balasan tapi cukup lah sekadar kita igt kat die... kan??? tapi Saya yakin ramai kawan2 saya, dgn ikhlas dan baik hatinya yang dah pun hadiahkan sesuatu kat parents tersayang mahupun utk pasangan tersayang... Alhamdulillah...

kat sini sy nak kongsikan antara pengalaman mereka yang menjaga kesihatan ibubapanya,....




Layann
_____________________________________________________________
Saya membelikan ayah tercinta sebotol Vivix memandangkan beliau sering mengadu penat memandu jarak jauh (KB-KL) setiap bulan kerana menghadiri mesyuarat. Ya, perjalanan dari KB-KL-KB memang penat, mungkin kerana tiada lebuhraya.

Saya memberitahu ayah secara berseloroh “Ayah makan Vivix ni nanti ayah jadi muda balik, rambut pun hitam balik”, berdasarkan cerita yang saya dengar tentang rambut beruban menjadi hitam selpas mengambil Vivix .Pada mulanya saya pun tak berapa yakin bahawa Vivix boleh menghitamkan semula rambut ayah saya yang dah memutih sejak beliau muda lagi.

2 bulan kemudian ayah saya berkunjung ke rumah kami, dan saya perasan perubahan pada dirinya. Saya menegur Ayah “Rambut ayah dah nampak hitam-hitam lah!” Ayah saya tersengih dah berkata “Ayah bukan nak kata apa la.. tapi baru ni doktor ayah terkejut..” Terkejut apa pulak la ya. Setahu saya ayah saya tidak menghidap sebarang penyakit. Ayah saya menyambung “Ayah beritahu dia ‘Kalau nak buat program, tahun ini sajalah, sebab tahun depan saya dah pencen’. Dia tanya ‘Haji pencen umur 55 ya?’. Ayah kata ‘Bukan, tahun depan saya 58′. Doktor terkejut katanya Ayah tak macam umur 57 tahun pun” ujarnya dengan gembira.

Wah, sangat gembira sekali saya mendengarnya. Sebagai anak, siapa yang tak bahagia bila ibu bapa kita bahagia, lebih2 lagi ia datang dari benda pemberian kita.Jadi, Ayah saya yang mulanya tak berapa yakin juga dengan Vivix,kini pengguna Vivix yang konsisten.










Hmm..bila berbicara tentang supplemen, saya ni bukanlah dlm kumpulan org yg mengambil supplemen secara tegar... mmg saya ni tak berdisiplin... saya hanya start rajin mkn time pregnant dan ketika menyusukan si Faiz dulu.. 5thn dulu.. dan bile tgk kesan yang bagus.. maka saya war2kan.. itu jer lah.. sejak dari tu baru lah ada kesedaran sharing2 info di blog dan FB, takde niat pun kata nak meniaga ke ape ke apa tah lagi nak paksa2 org beli.. sbb ikut suka lah masing2 punya hidup yer.. ahakss.. kat blog ni pun saya share bende yang sama.. kemudian belikan utk suami dan parents.. walaupun ibu saya tu berkeras taknak mkn.. hmm..(dalam hati saya..sy ckp.. takpelah mak..kalau mak taknak pun.. sekurang2ya saya tak rasa terkilan tak belikan dia dari awal...). Yelah kan.. duit mewah saya boleh beli makanan, pakaian, apa sahaja kehendak saya,takkanlah sebotol calcium RM50 pun saya nak berkira.. kan kan.. ..Contoh senang mcm ni lah... Katalah kita mampu nak beli segala mcm utk kita utk familli kita utk ibu bapa kita.. tapi kita selalu tangguhkan hajat nak belikan kasut utk mak kita yg dia nakkkk sangatt.. satu hari,dia takde kaki dah.. time tu rasa2nya berguna tak kasut yg kita beli utk dia?..

Sama gak lah mcm supplemen ni. supplemen ni adalah utk mencegah.. bukan dimkn time sakit... jadi kalau kita kata.. ala,takpela.. mak aku sihat jer... sekali dia sakit teruk., time tu kita belikan ribu2an ubat.. termasuk lah suplemen paling mahal.. (cthnya vivix...hehe)... kalau dia sempat makan.takpelah gak.. kalau tak sempat?..tak ke terkilan nnt.. Saya tak kata supplemen ni kalau mkn ,confim takkan jatuh sakit confirm sembuh segala sakit. tapi sekurang2nya kita usaha..Hmm.. anda nilaikanlah sendiri... Utk yg tersayang disini..bukan je terhad ke ibu bapa.. tapi pasangan kita,diri sendiri, anak,, bla bla bla..


sekian sampai disini saja... nantikan perkongsian yang lain untuk anda pula...


Nak tahu option suplemen yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? Sila hubungi saya,di edmas077@yahoo.com | 016-6810844. Setiap pembelian di  SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.

















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...