Saturday 12 May 2012

BADAN slalu PENAT + LESU?? menganggu aktiviti seharian?? NAK BIARKAN o TRY THIS?? Pasti POWER !!


Assalamualaikum dan selamat pagi dunia!!! Alhamdulillah diberi kekuat yang baru... Hari sabtu 12 May 2012... hari Cuti bagi mereka yang bercuti hari ni.. Tapi tak bagi sy dan geng-geng yang bekerja halfday today!! alamak xbestnya!! memang xbest wooo.. wa ckp lu... Tapi pa nak buat.. tanggungjawab kine la buat... alhamdulillah... Kawan-kawan ada masalah dengan Badan lemah, letih dan lesu k?? wah2... patut la tido lagi... sebenarnya, ia adalah perkara yang normal terutama apabila kita menjalani hari yang panjang dengan kerja yang banyak. Kelesuan yang biasa boleh diatasi dengan meminum air suam dan berehat, misalnya tidur. Namun, bagaimana untuk menghadapi badan lemah dan lesu yang masih tidak hilang-hilang meskipun sudah tidur dan berehat?

Sebelum itu kita lihat dulu apakah penyebab badan lemah dan lesu:

Pemakanan yang tidak sihat
Tekanan dan stress
Kegemukan
Pekerjaan yang memenatkan
Insomnia
Darah rendah/anemia
Perokok tegar
Mengambil kafein secara berlebihan
Pengambilan makanan segera dan makanan rapu yang berlebihan
Tidak melakukan senaman
Pengambilan ubat-ubatan
Kekurangan air
Kehamilan

Sekiranya penyebab kelesuan ialah bukan sebab-sebab kesihatan atau pengambilan ubat-ubatan, faktor penyebab ialah kemungkinan besar kekurangan nutrisi. Maklum sajalah, tidak semua antara kita yang makan untuk sihat, kebanyakan kita makan untuk sedap atau sekadar makan untuk hidup. Macamana? kawan-kawan antara yang mana seperti yang kat atas tu??? kalo kawan-kawan hamil.. heheheh tahniah tau!!!


disini, apa yang sy nak sharekan adalah 
VITAMIN UNTUK BADAN YANG HADAPI LEMAH DAN LESU

Vitamin A
Melindungi tubuh dari serangan virus dan bakteria yang menyebabkan jangkitan minor yang mungkin mengakibatkan kelesuan. Vitamin A menjaga membran dan mengawalnya dari diserang oleh patogen2 yang boleh menyebabkan badan kita jadi lemah dan lesu.Vitamin A juga berguna untuk imuniti.

Vitamin B Complex
Vitamin B complex adalah vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan. Vitamin B Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental. Vitamin B complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak.

Vitamin C
Menguatkan imuniti tubuh dan menghalang jangkitan. Ia menghindarkan tubuh daripada kelesuan yang diakibatkan oleh tindakan virus dan bakteria terhadap sel tubuh.

Vitamin D
Vitamin D berkaitan dengan mood dan tahap tenaga. Kerana itu bagi penduduk di negara sejuk, mereka cenderung menghidapi sindrom SAD (seasonal affective disorder) ketika musim sejuk kerana kurang mendapat cahaya mtahari (sumber semulajadi vitamin D).

Vitamin E
Selain antioksidan yang hebat, vitamin E juga penting untuk mengatasi kesan psikologi semasa haid, menopause, termasuk kesan kelesuan dan lemah badan.


Vitamin Shaklee yang anda boleh ambil untuk mengatasi badan lemah dan lesu?



B-COMPLEX , VITALEA , VITA C







    +


ESP (Energi Soy Protein)  
Performance   Drinks


insyallah tiada lagi badan terasa letih + lesu lagi.. sama-sam kita berusaha... yang penting kina consume la ye...


Nak tahu option suplemen yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? Sila hubungi saya,di edmas077@yahoo.com | 016-6810844. Setiap pembelian di  SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.


....sekian...












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...