Saturday 5 May 2012

SEKILAS TENTANG KALSIUM... penting!!


Assalamualaikum... sebenarnya tadi ngah DOK tengok2 blog org.. membaca.. then terjumpa ni... n rase nak share ngan korang out there.. here u are!


Bagaimana kita kehilangan Kalsium

Di bawah keadaan biasa, badan kita mengawal kalsium dalam anjakan malar dari melepaskan untuk menyimpan. Masalah kita sekarang ialah bahawa kita melepaskan terlalu banyak dan tidak menyimpan cukup. Makanan sangat berasid seperti soda, bersama-sama dengan tekanan, boleh menyebabkan peningkatan dalam kehilangan kalsium daripada tulang. Kalsium ini kemudiannya masuk ke dalam aliran darah. Badan kita menganggap ini kalsium seperti yang berlebihan dan bahan kumuhan dari badan.

Mengapa kita tidak menyerap kalsium yang cukup


Badan kita boleh mengawal kalsium dalam darah kita dengan mengambil daripada tulang kami dan excreting melalui air kencing. Kalsium yang hilang dari tulang semasa proses ini perlu digantikan dari kalsium diet. Keupayaan kami untuk mendapatkan kalsium daripada diet bergantung kepada mendapat kalsium yang cukup bioavailable, dan mampu untuk menyerap.

Kalsium tambahan yang paling murah dan yang ditambah kepada makanan adalah kualiti kalsium yang sangat rendah badan tidak menyerap dengan baik. Selain itu, jumlah mengejutkan penduduk adalah rendah pada vitamin D, dan tanpa vitamin D, kita tidak boleh menandakan peningkatan penyerapan kalsium dalam saluran penghadaman. Isu-isu lain seperti dysbiosis dan kesihatan usus yang lemah juga boleh menghadkan keupayaan kita untuk menyerap kalsium dan mineral lain. Ia tidak kira berapa banyak kalsium anda mengambil diet jika ia tidak bioavailable dari, dan anda tidak boleh merangsang proses untuk menyerap.

Ia adalah proses ini kerugian dipercepatkan dan keupayaan cacat untuk memulihkan tahap kalsium yang akhirnya membawa kepada kehilangan kepadatan tulang. Jika anda mahu untuk meningkatkan ketumpatan tulang, atau mencegah kehilangan kepadatan tulang anda harus mengambil ini untuk jantung.

Elakkan makanan yang sangat berasid terutama soda yang mengandungi asid fosforik
Meningkatkan tahap vitamin D3 melalui suplemen yang betul
Mengambil magnesium untuk meningkatkan penyerapan vitamin D dan penggunaan
Mengambil probiotik untuk meningkatkan kesihatan usus

di shaklee kami menawarkan antara supplement buat anda bagi meningkat kalsium dalam tubuh badan anda...


apa itu  OSTEMATRIX? 

Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


OSTEMATRIX la JAWAPANNYA
selain tu...
- membina tulang dan gigi yang kuat
- membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
- membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
- membantu mengurangkan simptom2 sengugut spt : perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan
- mengalakkan kulit yang cantik
-membantu risiko penyakit jantung
- melegakan sakit-sakit sendi

OSTEMATRIX MEMBEKALKAN 
-1000mg (100% pengambilan harian) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
- 400mg (100% p pengambilan harian ) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta mengguatkkannya
- 400IU (100% p pengambilan harian ) vitamin D untuk meransang penyerapan kalsium.

semuanya berkaitan dengan KALSIUM.. tulang kita..   cukup kuat k??
Sebiji OsteMatrix membekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari..mudah kan? Semua dah tersedia utk anda..so? It's ur call..


Berminat?
Setiap pembelian di SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.

Sila hubungi | SMS saya di 016-6810844| edmas077@yahoo.com utk sebarang pertanyaan |pesanan

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...