Tuesday 8 May 2012

SUPPLEMENT UNTUK KIUT PREGGY MOMMIES


Assalamualaikum... 1stly.. nak bagitau.. ini adalah fakta bagi IBU-IBU MENGANDUNG... Bagi penyelesaian masalah yang mereka sedang atau akan hadapi ketika hamil nanti... apakata kite bersedia lebih awal.. sebelum menemui sesuatu yang xbaik... kan??  Jika anda tanya.. perlukah makan supplements sewaktu mengandung? Sejujurnya..memang satu keperluan… Lagi2 jika anda tak mampu memenuhi diet harian yang seimbang.. Apatah lagi kalau tak lalu nak makan, minum susu tak boleh sebab tekak loya sangat, dan kalau berselera makan pun, akan makan lauk yang sedap di tekak sahaja, walaupun makanan tersebut tidak seimbang/ mencukupi khasiatnya. Di sinilah peranan pemakanan tambahan (supplements).


Supplements yang penting sepanjang mengandungkan bayi ialah:

1- Vita-Lea Iron Formula
2- B-Complex (Lengkap dengan 8 kumpulan B, termasuk Asid Folik)
3- Vitamin-C
4- OsteMatrix (Calcium-Magnesium)
5- OmegaGuard
6- ESP(terutama jika selalu lemah dan tidak bertenaga)



ni nak share pengakuan seorang pregnant mommies..yang membeli supplemen shaklee ni.. check it dauut!

from :  noor syuhada md noor

salam akak,
sy syuhada..x tahulah akak ingat lg ke x..sy just nk bgtahu, since beli pack A+ESP dulu, lama jugaklah br sy start guna sbb before tuh sy morning sickness teruk..so skang dh hampir 3 minggu rsnye sy consume..n alhamdulillah, first2 guna dh rs kelainan nya..mmg sgt bertenaga..kalo dulu nk bergerak pon susah..nk bgn masak apatah lg..skang semua sy boleh buat without any problem. tidur siang pon kurang n siap susah nk lelap mata lg..heheh kalo x, asal letak je kepala terus tido..cume ESP sy jarang consume lg..target sy by this week nk consume consistently, insyaAllah..cuma tulah, satu prob sy, minum air..sy ni kak, satu mineral kecik sehari pon susah nk abes but since amek shaklee sy trylah jugak rajin2kan minum..n so far berjaya lah tambah sikit2..kdg2 1 setengah botol besar, kdg2 smpailah 2 botol besar..tuh kire paling berjaya dh tuh hehehe..nway, usaha masih diteruskan..hope to consume shaklee forever hehe n hopefully can BF baby nnt..1st baby langsung x dpt nk BF sbb xde susu..

Buat ibu2 sedang mengandung yang ingin mencuba supplements Shaklee, anda boleh mencuba TRIAL PACK 30 days utk pregnant mommies:

mari kita sesama baca mereka yang mengambil vitamin/supplement shaklee as makanan tambahan untuk tenaga


1.Selalunya doktor akan bagi vitamin Obimin atau kata lain multivitamin. Secara peribadi pada pendapat saya ia lebih mengandungi pewarna..., cuba genggam di dalam tapak tangan sebiji obimin, kita akan dapati ianya menjadi melekit di tapak tangan kita dan warnanya akan turun di dalam tapak tangan kita. Multivitamin Shaklee mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula. Iron sangat penting bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya. Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah, mudah nak pitam atau pengsan , hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.


2. B complex ... Shaklee mempunyai B complex yang lengkap dengan 8 B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B. B complex Shaklee mengandungi Folic acid, Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon. Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukkan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.


3. Vitamin C Shaklee sangat unik. Ianya tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan. Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan vit C minima tubuh kita iaitu 500mg. Ianya adalah sustained release dan akan digunakan secara beransur2 mengikut keperluan oleh badan kita.


4. Kalsium Shaklee atau nama lainnya Ostematrix Shaklee sangat perlu bagi mereka yang sering mengalami sakit tulang belakang, kaki cramp, sendi2 yang bisa. Ianya juga penting agar keperluan tubuh badan si ibu dipenuhi dan tidak lupa juga bagi bayi yang dalam kandungan, kalsium sangat penting untuk pembentukan tulang bayi yang kuat. Kalsium Shaklee tidak hanya diperbuat dari kalsium Karbonat semata2 yang boleh membuatkan seseorang sembelit dengan teruk tetapi Kalsium Shaklee dihasilkan oleh campuran kalsium karbonat dan kalsium sitrat 



Selain dari vitamin ini, bagi ibu yang berkemampuan bolehlah menambah pengambilan minyak ikan seperti Omega untuk meningkat sistem imun baby dan DHA otak bayi dan juga ESP (Soy Protein-Protein diperlukan untuk membina sel. Dari sel akan terbentuk organ. Dari organ akan terhasilnya sistem. Betapa pentingnya protien untuk pembentukan janin kepada bayi)..


apa kata cuba & Para ibi-ibu yang bakal / sedang hamil  PAsti teruja dan tak menyesal..:-)) 
Okeyla..Selamat malam..semoga hari esok membawa seribu keceriaan buat semua..



..  u'll never know till u try..
 Sila emelkan kepada edmas077@yahoo.com | sms 016-6810844. dan sy akan beri anda jadual khas ..


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...