Thursday 3 May 2012

saya NAK KURUS!!

Assalamualaikum...  disini kenapa saya selalu tekankan topik kurus, slimming, keep slim, lose weight j... y??? sebab ia adalah salah satu ilmu pengetahuan dan semangat buat saya yang sedang on diet.. buat anda juga!!! k disini juga saya nak share antare supplement yang sesuai dan terbaik untuk menurunkan berat badan ideal... ia adalah..

FIBER + LECITHIN / OMEGA + PROTIEN (CINCH SHAKLEE)


kenapa PROTIEN (CINCH SHAKLEE)

Kerana  ianya adalah serbuk protien yg diperkaya dgn Leucine iaitu asid amino yg  memberi signal kepada badan utk memelihara otot semasa pengurangan  berat badan. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh,  meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot  bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%... Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam


Cinch Shake : membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang, dan dalam  masa yang sama memelihara otot tubuh. act as meal replacement. Boleh  bancuh bersama fibre...(cinch memelihara otot..jadi..hanya lemak2 yang  dibakar..bukan memusnahkan otot2 kite,... so..bila anda dah kurus  nanti.. takdelah kulit2 dan otot menggeleber..sebab otot terpelihara :)


Kenapa  FIBER? 

Fiber  akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa  kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam  badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi  mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain  berfungsi untuk melancarkan penghadaman..


FUNGSI LAIN FIBER 

- Boleh mengelakkan kanser usus
- Bertindak mengurangkan tahap kolesterol
-Mengeluarkan racun dari badan dengan mempercepatkan proses pembuangan najis
-Dapat mengurangkan gula dalam darah
-Baik utk mereka yang dalam proses pelansingan badan kerana serat akan berada lama dalam perut dan memberikan rasa kenyang
-menggalakkan bakteria yang baik dalam usus besar

-mengurangkan sembelit yang akan menyebabkan masalah buasir, angin pasang dan penyakit diverticular  Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh,  meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot  bebas lemak. 


LECITHIN  :Fungsinya untuk melarutkan lemak dan kolestrol dalam makanan, so  takdelah badan kita serap benda-benda tu ; dan juga merendahkan  kolestrol dalam darah. Menurunkan total serum cholesterol dan  meningkatkan kolesterol baik (HDL).  Membantu kawal paras triglycerides.  Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat  di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari  masalah kolesterol.

Sepanjang  mengamalkan protiEn diet ni, akan ade stagnant period..masa tu badan  shape up so jgn stop diet wpun bila timbang takde perubahan..lagi satu,  utk diet pastikan turun 0.5-1kg sahaja seminggu sbb berat badan yg  drastik turun tak elok utk badan..silap2 otot yg ilang tu

 

 OMEGA GUARD : membantu meningkat LEMAK BAIK dalam badan dan membantu mengurangkan kolesterol. 

ANTARA LECITHIN & OMEGA Ibaratnya, satu naik kereta dan satu naik kapal terbang untuk ke tempat yang jauh, contohnya dari KL ke Kedah. Naik kereta dapat jimat kos sedikit tetapi perjalanannya mungkin ambil masa (LECITHIN), berbanding dengan naik kapal terbang, lebih cepat tetapi kosnya pun tinggilah sedikit (OMEGAGUARD). Jadi terpulang kepada anda untuk memilih yang mana satu sesuai dengan anda.

Sekiranya dah cuba Lecithin tetapi kurang berkesan, mungkin masanya untuk anda cuba OmegaGuard pula. Lebih-lebih lagi sekiranya anda tidak menyusukan anak. Penurunan berat badan akan sedikit perlahan.

CADANGAN SUPPLEMEN:

Jadi  apa yang saya suggestkan berikut adalah pilihan majoriti customer2 saya  seluruh Malaysia. Pilihan suplemen di bwh mengikut keperluan budget  anda


Option 1:  Herblax+CInch Shake+Lecitin
Option 2:  Fiber unflavored+Cinch Shake+Lecitin
Option 3: Utk ibu menyusu : ESP+Set B+Lecitin (add on Fiber atau Herblax utk    hasil lebih optimum)


Kenapa kena ada herblax atau fiber?
Ia berfungsi  sebagai detox... bila usus kita dah bersih...penyerapan nutrien pun  lebih mudah dan optimum.. tahukah anda... kunci asas untuk kurus adalah  detox dulu yaaa..)

Detox  adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir  yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.  Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien  pada tahap optimum. :)

SOALAN: Bagaimana jika ambil Lecitin + HErblax (detox )sahaja. atau ambil lecitin sahaja
JAWAPAN:BOle sbb tu paling minimum..cuma ambil masa sedikit utk mendapat result yg  optimum ..berbanding ambil sekali protin dan herblax/fiber dalam set  diet

selamat berdiet! same2 kite jayakannya..

 Anda bagaimana.. excited ..teruja nak try?

Sila hubungi | SMS saya di 016-6810844| edmas077@yahoo.com utk sebarang pertanyaan |pesanan

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...