Thursday 26 February 2015

BAHAYA KOLESTROL DALAM BADAN BOLEH MENYEBAB SAKIT JANTUNG & STROK

Assalamualaikum... Sihat tak readers  zafairmas.com semua ni... Happy reading yee...
Semua orang tahu bahaya penyakit jantung adalah pembunuh No.1 dalam diam... 
PUNCANYA.. tahu ker..???

Haaa.. ni mas nak share kan... Biasanya orang ni tak kan amik tahu selagi belum kena.. Opss...! Bukan lah nak mendoakan Uolss tetibe kena serang sakit jantung TAPI beware.. Amik tahu dan kena tahu...! Untuk diri sendiri dan yang tersayang.. Bagi yang dah mengalaminya sure rasa takut sangat akan kehilangan.. DAN KOS perubatan / pembedahan untuk sakit jantung ni bukan nya nak pakai sikit duit tau... kalo 10ribu tu memang tak cukup la.... Serius, mas katakan memang berbaloi sangat la kalo Uolss kuarkan sikit modal ni belikan supplement untuk parents SETIAP BULAN  dari dok menanggung kos yang mahal tu.. dan sakit yang berpanjangan.. memang tak sanggup nengok parents tanggung sakit ni.. Sesiapa pon, no..! 


KOLESTROL adalah antara PUNCA sakit jantung...



Apa Sumber Kolesterol?

Kolesterol datang dari dua sumber: badan anda dan makanan. Hati anda dan sel-sel lain dalam tubuh anda menghasilkan 75 peratus dari kolesterol darah. Selebihnya 25 peratus datang dari makanan yang anda makan.

Kolesterol LDL adalah kolesterol ‘jahat’. Apabila ia terlalu banyak berkitar dalam darah, ia boleh menyumbat arteri, meningkatkan risiko anda untuk serangan jantung dan strok. Kolesterol LDL dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh, tetapi ramai orang mewarisi gen yang menyebabkan mereka menghasilkannya terlalu banyak. Memakan lemak tepu, lemak trans dan kolesterol makanan juga meningkatkan jumlahnya yang ada pada anda.

APA supplement yang sesuai untuk parents dan yang berisiko di serang sakit jantung ni...???


OMEGA & PHYTOCOL gandingan bersama


Produk baru Shaklee  2014 Phytocol

Untuk mengatasi masalah kolestrol tinggi di kalangan rakyat Malaysia, Shaklee telah memperkenalkan produk baru iatu Phytocol.

Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh

Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan.


Keistimewaan Phytocol Shaklee

  • dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
  • fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrol
  • mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
  • kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
  • tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan


Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?

  • Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.


OMEGA GUARD 

Merupakan minyak ikan yang TERBAIK DIDUNIA. 
Diekstrak dari ikan laut air sejuk diprairan negara Jepun. Ia bukan dari hati ikan.
3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan yang biasa..
Berbanding jenama lain minyak ikan ikan lain yang terdapat dipasaran, OMEGA GUARD SHAKLEE merupakan yang PALING TULEN DIDUNIA yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.
Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

BAGAIMANA OMEGA TURUNKAN PARAS KOLESTEROL? 

Omega Guard adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL..Ia berfungsi untuk membawa kolesterol keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran. Dengan kehadiran HDL ia dapat merendahkan paras LDL, maka plak pada dinding arteri dapat dicairkan lantas dapat melancarkan aliran darah. Kehadiran plak pada dinding arteri sangat membahayakan kerana ia boleh menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan lancar dan menyebabkan ia menggumpal. Ini akan meningkatkan risiko strok dan arteri mengeras dan pecah. Dengan kata lain, ia bantu membersihkan salur arteri. 


Apakah kebaikan Omega Guard Shaklee?

Melindungi Jantung Anda*
Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.


Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*



Sekarang macam mana? Dah tahu cara nak turun kolestrol kan? Kini kita boleh menikmati makanan kegemaran tanpa perlu bimbang dengan ancaman kolestrol asalkan kita mengamalkan Phytocol ngan omega Shaklee setiap hari. Sebelum kolestrol melarat dan mengundang penyakit merbahaya adalah lebih baik kita amalkan Phytocol ngan omega Shaklee untuk turunkan kolestrol secara semulajadi.

Kesihatan yang sihat bukan untuk diabaikan!

Uolss pilih kesihatan yang baik dengan belanja sikit untuk supplemet / vitamin ni atau tunggu operation yang mahal tu, Tu pon belum jamin after operation tu camne... 
Pilihan dengan bijak..!

Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...





Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907

SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya
di FB Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpageZa Fair's Supplement untuk tips kesihatan/kecantikan


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...