Friday 12 September 2014

PANDUAN MEMILIH COLAGEN YANG BAIK

Assalamualaikum.. sharing today  panduan memilih kolagen yg baik… Tapi sebelum tu nak belanja 1 Testimoni pengguna setia colagen shaklee ni yang penah jadi kontrovesi suatu ketika dulu.. ( masa mula-mula colagen di perkenalkan...)

Haaaa.... TERUJA TAK DENGAN HASILNYA???? Nak dapatkan kulit secantik begini.. tanpa masalah jeragat / jerawat..??? For info... akak ni sememangnya ada masalah jeragat yang terok tau... tapi lihat lah hasilnya sendiri...

Haaaa....! lepas ni bolehla tgk kolagen pilihan anda memenuhi panduan ini atau tak.. check it daut...!!!
-->    Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan

-->    Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.

-->    Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.

-->    Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan

-->    Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri

-->    Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)

-->    Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

-->    Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin

Bukan senang ye, tambah2 kolagen shaklee ni berkualiti tinggi, telah melalui ujian klinikal dan sebagainya.. Istimewanya Shaklee, produk2nya tidak menggunakan haiwan dalam ujian klinikal tetapi diuji kepada manusia..dah namanya nak bagi manusia makan kan..awat nya duk try kat haiwan..produknya dijamin selamat dan semulajadi..tiada kerisauan :)

Macam mana Dah pilih kolagen anda?
Jadi bilakan waktu yang sesuai untuk pengambilan kolagen
Yes..!!, kolagen ni bukan seringit dua..jadi dah alang2 belanja duit tu pastikan ianya berbaloi..ambil pada waktu yang sepatutnya, jangan main taram ajeee

1. Ambil kolagen 30 minit sebelum makan atau 3 jam selepas makan malam (sebelum tidur)

Ini untuk memastikan perut anda benar2 kosong ketika ambil kolagen. Jika kolagen diambil bersama makanan, ianya akan turut diurai bersama2 makanan tadi..kan dah rugi..kiranya, jika diambil bersama makanan, penyerapan tidak efektif..jadi kesan yang anda dapat pasti kurang memuaskan.

2. Ambil Shaklee Collagen Powder bersama air kosong
Walaupun boleh diambil bersama jus atau minuman kegemaran anda, tetapi lebih asli lebih baik.. jadi larutkan saja dalam air kosong dan minum..kesannya lebih cepat :D

3. Pastikan tubuh mendapat bekalan air yang secukupnya setiap hari supaya proses penyerapan boleh berlaku dengan lebih baik.


Tu je..mudah kan?

Shaklee Collagen powder ni ambil masa 8 minggu mengikut ujian klinikal nya, tetapi ramai yang merasai perubah seawal penggunaan kotak pertama..jadi, nak tengok perubahan? cubalah sendiri!

okey.. nk bagi lagi teruja lagiii besttt...!!!..

kepada 10 org pertama beli 1 set colagen ( beli 6 free 1) mas nk bg hadiah super special.. 
hadiah nye ape???
suke hati lah nk bagi ape... hihiiii.. yang sure best..!
10 orang pertama sahaja tau.. dan jadilah yang awal.. :)))

 have a nice day..!!!

Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907


SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya
di FB Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement untuk tips kesihatan/kecantikan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...