Tuesday 5 August 2014

STRETCH MARK / TIGER MARK PADA PERUT

Assalamualaikum... Haiii readerss, Nak share, ceritanya pagi semalam bawak harith g klinik kesihatan tok cucuk 2 bulan.. al maklum lah semua ibu-ibu ngan bby memasing... kebetulan ade lah hamba Allah ni nak menyusukan bb die.. malu2 nak selak baju.. normal la lau ank 1st ni malu2 nk bf bby on public.. rupe2 nye, stretch mark die terok gile.. Ya Allah.. Ni la antara pengorbanan seorang ibu.. kecantikan tubuh badan di ketepikan untuk seorang ank.. ni baru sorang tau... Jom ketahui apa itu stretch marks..

------------------------------------------

 Tahukah anda, apa itu stretch mark?

Stretch mark merupakan tanda parut berupa garis-garis putih yang muncul pada permukaan kulit, berbentuk garis berliku seperti anak sungai. Biasanya tanda ini muncul pada kulit perut, lengan atas, pinggul, peha, belakang badan dan payu dara. Tapi ada yang tidak ambil kisah tentang permasalahan ini.

Stretch mark biasanya muncul pada ibu yang hamil. Kebiasaannya pada bulan ke empat atau lima di mana warna kemerah-merahan muncul dan masih dapat disembuhkan. Namun begitu, dihujung kehamilan, garis yang timbul berwarna keputihan sukar untuk dihilangkan.



Nutrisi yang cukup pada tubuh membantu untuk melenyapkan stretch mark. Makanan yang kaya dengan silica dan zat besi sangat berperanan dalam perkembangan kolagen. Vitamin yang penting untuk pembaharuan sel kulit merangkumi vitamin C, vitamin E, vitamin A, vitamin K dan tidak ketinggalan juga minyak ikan (omega) untuk memperkuatkan dinding sel.

Dikongsikan testimonial dari Aula :

Semalam la dok belek2 depan cermin tetiba tengok "eih macam dah berkurang la stretch mark nie… dok sapu2 rase licin jer… Nak tanye hubby of coz die kate cantik kan hahah :P"

Takleh aula nak share gambar hahah segan la… tapi percayalah mmg dah bertambah licin rupa dan rase  (macam makanan laks!)

Sebenarnya memang ramai yang dah share testimoni nie tapi takde lak aula rase kan.. tapi lepas mendisiplinkan diri untuk amalkan 3 CARA kat bawah nie alhamdulilah baru PERCAYA..

1. Pepagi breakfast memang Aula minum ESP+ FIBER wajib selain dari control diet dan tenaga nak make sure "Protien yang cukup untuk badan nie"

2. Amalkan minum air yang CUKUP sekurang-kurangnya 2-3Liter sehari wajib ye!!

3. Pengambilan VITAMIN C dan GLA  sekurang-kurangya 2 biji sehari.


Testimonial dari pengguna Collagen Powder Shaklee:



“...yg saya notice ada improvement pada stretch mark/tiger mark pada perut yg sgt buruk kelihatan. Mana tak buruknya kalau dah  3 kali ngandung dlm masa tiga thn berturut-turut dan siap pregnantkan twins lagi..jgn la nak claim perut tegang..tau2 je la kan...ahahahah. Lepas dah abis sekotak ni..saya belek2 bhgn yg hitam kt perut tu dah kurang sket, and kulit perut yg ada stretch mark tu pun nampak kurang sket ketaranya. tapi masih ada dan hodoh..bukan ilang terus tau..huhuhu..credits.

Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang produk-produk ini, boleh menghubungi
Mas sebagai Shaklee Independent Distributor anda :)

 Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee - empire subang
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907


SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya di FB
 Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement untuk tips kesihatan/kecantikan



 Masharyana | edmas077@yahoo.com | 016-6810844 | shaklee id 869907 | KLANG / SEKINCHAN  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...