Friday 22 August 2014

MASALAH RAMBUT GUGUR.. JANGAN BIARKAN IA BERLARUTAN

Assalamualaikum semua.. salam sejahtera kepada readers zafairMAS.com... :)))

Alhamdulillah skang ni my lovely son da pandai sembang, gelak sakan.. dah tu air liur pon da mula melelehhh.. adehhh...!!!

Biasanya Masalah keguguran rambut merupakan sesuatu yang lazim berlaku khususnya di kalangan ibu-ibu yang baru bersalin dan melahirkan. Macam yang sya alami skang ni.. memang lah terkejut rambut gugur terok..

Punca utama perkara ini berlaku adalah kerana perubahan hormon yang giat berlaku berikutan keadaan selepas kehamilan yang telah berubah berbanding sebelum kelahiran.


 Pada kebiasaannya, masalah keguguran rambut ini akan mula kelihatan semakin ketara apabila selesai tempoh berpantang. Ada juga yang mengatakan rambut si ibu akan mula gugur apabila si anak sudah mula pandai "menyembur" atau bermain air liur.

Apa pun alasan yang diberikan, yang pastinya langkah berjaga-jaga perlu diambil kerana tidak mustahil masalah ini boleh bertukar serius sehingga menyebabkan kebotakan kekal jika tidak diberi perhatian sewajarnya.

Oleh yang demikian, bagi memastikan rambut kita sentiasa berada dalam keadaan sihat selain untuk meminimakan kegugurannya, penjagaan pemakanan melalui pengamalan pemakanan seimbang sangatlah penting dan perlu dititikberatkan. 

Terdapat beberapa vitamin khusus yang boleh diambil bagi meningkatkan tahap kesihatan rambut kita. Berikut saya perincikan vitamin-vitamin tersebut serta fungsinya:

 a. B- Complex
-----------------------------
 – Inositol, salah satu vitamin B, membantu pertumbuhan rambut. B12 pula adalah satu lagi vitamin B yang menghalang keguguran rambut kerana B12 merupakan komponen rambut itu sendiri.

b. Zinc
-----------------------
– berfungsi untuk mengawal hormon dalam badan dan membantu penyelenggaraan kelenjar minyak yang dirembeskan pada kulit kepala.

c. Revitalizing Shampoo dan Lightweight Conditioner dari Prosante Hair Care
---------------------------------------------------------------------
-  untuk rambut yang lebih sihat bersih dan mudah diurus. Hanya yang SEMULAJADI. Tidak mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan kanser seperti paraben, SLF, SLS dan lain-lain

Gabungan ke empat-empat produk ini menjadikan RAMBUT anda KUAT, mengurangkan kehilangan rambut, memBERSIHkan kulit kepala, MELEMBUTkan dan MELEBATkan. Anda dan kelaurga pun PASTI suka membelainya setiap masa !

TESTIMONI RAMBUT GUGUR
----------------------------------------




Jika anda sudah lama dibelenggu masalah keguguran rambut, bertindaklah segera sebelum terlambat. Jangan dibiarkan satu-satunya mahkota di kepala anda hilang buat selama-lamanya! Dapatkan supplement-supplement Shaklee yang bersesuaian dengan masalah anda daripada saya. 

Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee 
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya di FB  
Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement untuk tips kesihatan/kecantikan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...