Wednesday 20 August 2014

SI IBU DEMAM MENYEBABKAN SUSU TAK KELUAR SEMASA MENGEPAM

Salam semua readers dan followers ZaFairMAS.com.. Hopely semua in OK..!!!
hehehehe...

Alhamdulillah so far semua OK..almost 3month bergelar mama.. Ini lah perubahan paling besar dalam hidup.. Anugerah terindah yang sangat bermakna buat kami.. Syukur atas nikmatnye...
Rase sangat.. Oh speechless sebenarnye... tak terucap bila dapat dan berjaya tidor kan my baby.. menyusu sampai die tertidur.. first time tengok die senyum.. ngk die ketawe besar.. makin kenal kite.. mencari kite.. mandi kan die... Basuh berak kencing die... hehehheee... tido pelok die.. sembang2 ngan die... sangat bermakna.. besar erti nye,,, Perasaan tu Allah je yang tau...!

Even tak cukup tido.. malam2 bangun bagi die susu.. pump susu.. Sebenarnye agak letih.. Tapi i enjoy to do it that for my lovely son.. My hubby..??? Die adalah orang yang paling sabar sekali... My baby nangis die tetap sabar.. tido sampai pagi, dah pagi boleh tanye malam tadi harith nangis tak??? ngeeee...Oh my dear... Thank to him actually, sejak ade baby ni.. banyak kerja2 yang tertunggak, contoh sarapan tok hasben.. tak kejutkan die bangun pagi.. nampak remeh je kan.. tapi besar makna nye for me tok buat untuk my hubby... heheh...Alhamdulillah die memahani...



Alhamdulillah dalam mase ni, baby harith sepenuh nye menyusu badan.. syukur rezeki harith tak putus2.. malah bertambah...  Anyway hari ini saya nak sentuh sikit tentang antara masalah-masalah lazim yang sering dihadapi RAMAI IBU di luar sana. Sebelum itu, jom kita baca apa kata seorang ibu tentang masalah yang dihadapinya ...



Penjagaan kesihatan adalah SANGAT PENTING bagi semua orang apatah lagi bagi seorang ibu yang menyusukan. Lazim mengetahui, apabila kita jatuh sakit, ianya MEMANG boleh dan akan MENGGANGGU PENGHASILAN SUSU. Selain itu, apabila kita sakit, kita memerlukan rehat yang lebih menyebabkan jadual pengepaman akan terganggu. Bila jadual mengepam ke laut ... faham-faham sendirilah akibatnya.

Untuk menjadikan keadaan lebih kritikal, bila susu merundum, si ibu akan mula STRESS. Stress pula sangatlah tidak baik untuk seorang ibu menyusu kerana ianya boleh menghalang let down reflex yang merangsang pengeluaran susu daripada payudara. Jadi apabila semua perkara ini berlaku pada masa yang sama, bagaimana susu hendak terhasil?

 Tahukah anda seorang ibu menyusu memerlukan sekurang-kurangnya 200mg tambahan kalsium berbanding wanita yang tidak menyusu dan mengandung? Namun rata-rata daripada kita sememangnya tidak gemar minum susu berikutan gaya hidup moden yang lebih mengagungkan pengambilan kopi dan teh. Pemakanan seharian yang tidak seimbang juga tidak membantu dalam mendapatkan keperluan kalsium harian yang secukupnya.

  BAGAIMANA SET PENYUSUAN SHAKLEE BOLEH MEMBANTU?
-----------------------------------------------

Set Penyusuan Shaklee terdiri daripada gabungan supplement-supplement yang dapat memenuhi keperluan nutrisi badan. Apabila badan kita mendapat nutrisi dan zat yang secukupnya, ianya dapat berfungsi pada tahap optimum sekaligus memudah, melancar dan mempercepatkan penghasilan susu.

Dengan syarat konsep penyusuan iaitu mengepam atau menyusu sekurang-kurangnya setiap 3 jam sekali dipatuhi serta memastikan air kosong diminum secukupnya iaitu sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari, In Shaa Allah Set Penyusuan Shaklee ini akan dapat membantu anda memperolehi hasil yang terbaik dalam menyokong perjalanan penyusuan anda.



 Berikut adalah fungsi setiap supplement yang boleh didapati dalam Set Penyusuan Shaklee:
------------------------------------------------

Vitalea merupakan multivitamin pertama yang dicipta di dunia. Vitalea yang pada asalnya dikenali sebagai vitalised mineral telah disingkatkan menjadi vitamin yang kita semua cukup kenal pada hari ini. Setiap tablet vitalea membekalkan 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan selain mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan RDA.

Ujian klinikal telah membuktikan pengambilan vitalea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Oleh itu, ianya sangat penting untuk diambil oleh ibu-ibu menyusu bagi menjamin tahap kesihatan yang lebih baik.
-------------------------

B Complex sangat penting untuk diambil oleh ibu-ibu menyusu kerana ianya bertindak sebagai agen penenang (stress buster) yang baik. Saya percaya semua ibu menyusu tahu bahawa stress merupakan musuh utama penyusuan kerana ianya boleh mengganggu penghasilan susu.

Selain itu, B Complex juga berfungsi untuk menukar makanan kepada tenaga di samping penting dalam pembentukan sel darah merah yang mampu mengatasi kelesuan dan keletihan yang sering dialami ibu-ibu muda berikutan kerap berjaga malam untuk menyusukan serta perlu menguruskan anak-anak kecil dan keluarga.
-------------------------

Vitamin C sangat diperlukan ibu menyusu kerana ianya mampu meningkatkan tahap imuniti seseorang. Kesihatan yang baik amat diperlukan agar perjalanan penyusuan tidak terganggu. Di samping itu, vitamin C juga mempunyai fungsi tambahan lain iaitu menjadikan kulit lebih cerah, bersih dan licin serta membantu mempercepatkan penyembuhan luka.

Vitamin C merupakan vitamin yang larut air, maka ianya mudah hilang dari badan dan perlu diambil secara konsisten bagi menggantikan vitamin C yang telah termusnah. Justeru pengambilan vitamin C bagi memelihara kesihatan tubuh badan adalah sangat penting.
-------------------------------------

Ostematrix sangat penting untuk diambil oleh ibu menyusu kerana kalsium merupakan salah satu komponen utama susu. Pengambilan kalsium yang secukupnya mampu menjadikan tulang dan gigi bayi lebih kuat dan sihat kerana mendapat bekalan kalsium yang secukupnya melalui susu ibunya.

Ostematrix juga sangat baik untuk mengatasi masalah sembelit terutama sekali bagi ibu-ibu di dalam pantang, masalah kaki cramp, lenguh dan kebas-kebas kaki, sakit pinggang serta sakit belakang. Kalsium juga baik untuk memberikan kita tidur yang lebih lena sekaligus memudahkan untuk bangun pagi pada keesokkan harinya.
-------------------------------------

Alfalfa sememangnya dikenali sebagai antara makanan yang mampu merangsang penghasilan susu secara semulajadi dan telah digunakan sejak bertahun-tahun lamanya bagi tujuan ini. Selain daripada milkbooster, alfalfa juga mempunyai pelbagai lagi khasiat lain termasuk mengatasi masalah keputihan, memelihara bahagian keintiman wanita dan bertindak sebagai perapat yang sangat penting khususnya bagi wanita-wanita yang telah berkahwin dan melahirkan.

Di samping itu, alfalfa juga membantu melancarkan proses pelawasan dan membantu melegakan masalah seperti asthma, resdung, eczema dan alahan. Maka tidak hairanlah mengapa ianya diberi jolokan nama Bapa kepada Segala Jenis Tumbuhan.
-------------------------------

ESP sangat terkenal kerana kepelbagaian faedahnya khususnya buat ibu menyusu. Melalui pengambilan ESP, bukan sahaja susu yang dihasilkan lebih pekat dan kaya hindmilk yang penting untuk tumbesaran sempurna si manja malah ianya juga membantu si manja menjadi puas ketika menyusu dengan lebih cepat sekaligus mengelakkan si manja daripada kerap meragam. Si manja juga akan dapat tidur dengan lebih lena dan lama.

Buat si ibu pula, ESP membantu membekalkan tenaga yang lebih lama, membantu si ibu mendapatkan semula berat badan ideal selepas bersalin kerana ESP memberi rasa kenyang dengan lebih lama, menganjalkan dan mencantikkan payudara yang kendur akibat proses kehamilan, mencerahkan kulit dan banyak lagi. Sehingga kini, ESP adalah antara produk terhangat Shaklee yang sentiasa dicari oleh ramai pelanggan.



TESTIMONIAL PENGGUNA YANG MENGAMALKAN SET PENYUSUAN SHAKLEE
---------------------------------------------------

Testimonial 1
Berjaya relaktasi selepas berhenti menyusu selama 6 bulan dengan Set Penyusuan 3M & Power Pumping

 oleh yang demikian, tepuk dada tanya hati. Keputusan akhir terletak di tangan anda. Jika anda seorang ibu yang prihatin terhadap keperluan anak anda dalam mendapatkan haknya iaitu susu ibu, maka berusahalah untuk memberikan yang terbaik buat si manja anda.

Jika anda ingin membuat pesanan atau untuk sebarang pertanyaan lanjut, anda boleh menghubungi saya melalui:


Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee - empire subang
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907

SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya di FB Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement untuk tips kesihatan/kecantikan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...