Thursday 4 October 2012

Wanita Lebih Sukar Menurunkan Berat Badan... betul k ????


assalamualaikummm.. ok zf memang x lari dari eentry berkaitan diet.. jangan serik kay.. suport me n kawan2 yang lain tu.. yang nak diet..!! yeee.. (^_^)

zf ade lebih kurang 3bulan j ag nak naik pelamin.. wink2.. now bukan nk diet harder pon.. just nak maintain.. hehehhe... seronok x.. bebunga x hati ni.. if ade y puji.. ade  yang tanye ape rahsia.. mkn p.. n yang best.. ade yang ikut kite.. p kite makan dorang mkn.. contoh.. kite amik nasik sikit.. die pon amik nasik sikit.. hahahah.. lawk la.. tapi tu la kenyataan.. n itu y zf hadapi skang.. die follow what i eat..

dulu nak cite sakitnye hati.. bila badan besar.. memang tensen.. buntuu! i da serik.. n xnk camtu lagi.. even after kawen t pon nk maintain slimmm.. now i da boleh senyum bahgia tanpa dengar mulut-mulut y cakap bukan-bukan pasal badan i ni...



ok ni ape y zf nak share about protien.. nak berdiet protien.. ni la jalan n pilihan yang tepat..! jom baca sama!! jangan nak ngelattt!

Menurut kajian Journal Psychasamatic Medician, golongan wanita lebih sukar menurunkan berat badan mereka berbanding lelaki. Ini disebabkan lebih dari 24.5% daripada wanita menjadi gemuk akibat stress. Kegagalan menangani stress menyebabkan mereka cenderung untuk makan makanan kegemaran mereka.

Untuk mengelakkan situasi ini, golongan wanita disarankan mengambil protein soya dalam pengambilan diet harian mereka. Sebahagian besar protein soya adalah tidak tepu dan mengandungi asid lemak perlu yang tinggi. Ia adalah lebih baik daripada protein yang kita perolehi daripada protein yang terdapat pada haiwan.



Kelebihan Mengambil Protein

Selain dapat menurunkan berat badan dengan memberikan rasa kenyang yang berpanjangan kepada kita, protein soya juga sebenarnya mampu melicinkan kulit anda. Ini kerana, protein soya terbukti mampu untuk mempercepatkan penyembuhan luka dan parut, serta mempercepatkan proses penggantian sel-sel kulit yang mati.

Jadi, mulalah mengambil protein soya pada hari ini juga. Ternyata, banyak khasiat yang terkandung didalamnya untuk kesihatan tubuh anda.


sempena oktober yang HOT ni... SHAKLEE OFFER ESP as PROMOTION.. sumber SOYA YANG BERKUALITI & BERMUTU TINGGI... woOOWWWW!! misti murahhh..??? yuppp memang murah dari yang biase.. memandangkan expired date lamee lagi.. till june 2014.. ramai yang grab 2-3 tin as stok.. cox nak beli next mont da mahal... bijak.. bijak!! sape yang nak jadi bijak.. get prepare 2-3 tin as ur stok... xrugi.. TAPI lebih JIMAT!!

APA TUNGGU LAGIII??

PM / SMS /WASSUP me for more info... nak booking?? boleh j.. bagitau awl kay... 
nak restok baru ni.. 

mas 
016-6810844
edmas077@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...