Monday 26 May 2014

VITAMIN UNTUK RAMBUT : SET RAWATAN RAMBUT SHAKLEE


"Rambut saya banyak gugur!"



Rambut gugur selepas bersalin bukan satu fenomena baru kpd ibu bersalin. Ibu bersalin seakan fobia untuk menyisirkan rambut. OHH...!! RAMBUT GUGUR ni bukan terjadi after wanita tu bersalin tau... 
TAPI MAJORITI sesiapa jua akan menghadapi nye.... Mas sendiri, mase belum kahwen dan kenal shaklee dulu.. Kalo basuh rambut / sikat rambut confirm rambut akan gugur banyak giler.. Dah rupe macam pesakit leukimia tau..!!! 

STRESS SEBENARNYA.. bila masalah ni terjadi kat diri.. huuuu... ade k jalan penyelesaiannye???Padahal da gune memacam jenama shampoo...

Mana taknya, bila sikat saje, segengam rambut akan gugur. Itu belum lagi yang bertaburan di bilik atau di bilik air. Runsing! runsing! Rambut adalah mahkota wanita.

Tapi baru-baru ni macam terperasan.. hehehehee.. macam tak de dah rambut gugur seteruk dulu... Kat lantai pon macam tak de...sekarang ni pon lau basuh rambut rase macam kurang yang gugur.. heheheheee...

mungkin sebab sekarang ni dah pandai.. sejak2 pekena vitamin... hehehhe...
sekaligus gatal kepala / kelumumur pon kurang dan makin menghilang.. ya Allah best nye Vitamin shaklee ni.. Bukan aje buat ape yang mas nak.. Ni la bonus nye.. rambut kurang gugur/gatal dan berkelumumur...
Jimatkan..!


-----------------------------------------
SET RAWATAN RAMBUT GUGUR 
------------------------------------------

 OPTION 1
ZINC + VITALEA + ESP + REVITALIZING SHAMPOO 

OPTION 2
ZINC + BCOMPLEX + REVITALIZING SHAMPOO + LIGHTWEIGHT CONDITIONER 

a. B- Complex 
 – Inositol, salah satu vitamin B, membantu pertumbuhan rambut. B12 pula adalah satu lagi vitamin B yang menghalang keguguran rambut kerana B12 merupakan komponen rambut itu sendiri.

b. Zinc 
– berfungsi untuk mengawal hormon dalam badan dan membantu penyelenggaraan kelenjar minyak yang dirembeskan pada kulit kepala.

c. Revitalizing Shampoo dan Lightweight Conditioner dari Prosante Hair Care
untuk rambut yang lebih sihat bersih dan mudah diurus. Hanya yang SEMULAJADI. Tidak mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan kanser seperti paraben, SLF, SLS dan lain-lain

Gabungan ke empat-empat produk ini menjadikan RAMBUT anda KUAT, mengurangkan kehilangan rambut, memBERSIHkan kulit kepala, MELEMBUTkan dan MELEBATkan. Anda dan kelaurga pun PASTI suka membelainya setiap masa !

SET ini boleh digunakan oleh LELAKI mahupun WANITA.

 SET RAWATAN RAMBUT GUGUR ini yang boleh bertahan hingga 4 bulan !
JIMATKAN...

Kata orang tua apabila anak mula pandai buat ‘buih', rambut si ibu akan banyak gugur. 
Mungkin itu sekadar mitos kerana terdapat faktor tertentu kenapa masalah kerap berlaku kepada ibu-ibu yang baru melahirkan bayi. Jika dulu rambut panjang mengurai dan mudah disikat tetapi kini menjadi semakin nipis dan kusut akibat rambut yang banyak gugur. Kenapa semuanya berlaku selepas melahirkan si kecil?
 
=======================================
9 Perkara perlu wanita tahu mengenai rambut:
=======================================

1. Keguguran rambut selepas bersalin berlaku kepada hampir semua wanita. Ibu baru bersalin boleh hilang antara 50-100 urat rambut setiap hari.

2. Anda harus faham, hormon (dalam darah) yang berubah setelah bayi dilahirkan menyebabkan keguguran rambut.

3 .Walaupun rambut banyak gugur di awal kelahiran, anda tidak perlu panik kerana anda tidak akan menjadi botak. Sebaliknya ia akan kembali normal sebaik bayi menyambut ulang tahun pertama.

4. Biasanya, lebih kurang 85 ke 95 peratus rambut lima hingga 15 peratus berada dalam peringkat berehat.

5. Selepas peringkat berehat, rambut akan gugur. Biasanya ketika anda menyikat atau bersyampu rambut. Ia akan diganti dengan rambut baharu. Purata keguguran rambut bagi wanita adalah lebih kurang 100 helai sehari.

6. Ketika hamil, peningkatan tahap estrogen melambatkan peringkat pertumbuhan. Hanya sedikit sahaja rambut berada dalam keadaan berehat dan sedikit sahaja yang gugur setiap hari.

7. Selepas bersalin, tahap estrogen menurun dan semakin banyak folikel rambut masuk peringkat berehat. Ini bermakna lebih banyak rambut akan gugur ketika mandi atau bersikat.

8. Keguguran luar biasa akan berkurangan dan rambut akan kembali seperti sebelum pra mengandung. Ini mengambil masa di antara 6 ke 12 bulan selepas bersalin.

9. Biasanya wanita yang berambut panjang lebih perasan masalah ini berlaku kepada mereka.

=================================
Bagaimana mengatasi masalah ini?
=================================

 ~~>>   Ibu bersalin tidak boleh menghentikan makanan yang berkhasiat dan kaya dengan protein dan zat besi selain daripada vitamin pra natal anda.
 ~~>>     Elakkan membuat rawatan rambut menggunakan bahan kimia seperti mengeriting, mewarna, melurus sehingga rambut kembali normal.
  ~~>>    Penggunaan wig harus dihindarkan kerana ia membuatkan kulit kepala tidak dapat bernafas dengan baik serta merosakkan folikel rambut.
  ~~>>    Berjumpa doktor sekiranya keguguran rambut sangat serius terutama jika terdapat gejala lain kerana ia mungkin petanda penyakit postpartum thyroiditis.
 
TAK MAHU KE RAMBUT SECANTIK INI... SEMESTINYA, SIHAT..!

Untuk mendapat kesan yang kebaikan yang optimum, anda perlu dapatkan set vitamin ini. 
Tapi jika anda ada kekangan bajet boleh dapatkan set bajet yang mengandungi Zinc dan ESP.

Jangan buat tak tahu tentang masalah rambut. Tak kiralah AWAK LELAKI / WANITA.. rambut ni sangat penting kan... Tidak sempurna kewanitaan itu jika rambut ibarat hidup segan mati tak mahu. 
Rambut mahkota wanita! Manjakan rambut kita dengan vitamin terbaik, semulajadi dan halal bersih. 
Jom amalkan! Shaklee memang best tau!


Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee - empire subang
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907


SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya di FB Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement untuk tips kesihatan/kecantikan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...