Thursday 11 July 2013

SHAKLEE MEMBANTU DALAM BERPUASA DENGAN LEBIH CERGAS

Assalamualaikum... Alhamdulillah hari ni dengan jayanya dapat menuanikan ibadah yang wajib kite buat as muslim iaitu berpuas.. jika di ingatkan semula, mase kat sekolah dulu kite cume tau puasa tu menahan lapar dan dahaga.. TAPI bila makin naik dewasa berpuasa membawa maksud yang lebih mendalam dan bukan sahaj menahan lapar dan dahaga kan... dan insyallah PUASA kali ni membawa maksud yang lebih bermakna terutama bagi mereka yang bergelar suami isteri / ibu ayah buat pertama kalinya.. mungkin perasaan atau keadaan ni berbeza sikit.. mungkin penat sikit.. over letih... lelagi yang moms nya bekerja..

 Termasuklahhh mas sendiri.. heheheh.... TAHUN NI buat pertama kali nya berpuasa as wife.. perasaan tu memang lah teruja.. TAPI 1st day puasa DAH terbangun lambat daaa.... 5-30 am kot..! nak makan ape??? nasib baiklahh ade ESP, nasik n lauk.. secawan ESP nak 2-3 suap nasik.. alhamdulillah tahan sampai time berbuka... petang pulak sampai umah 6.30 pm.. nak masak memang tak sempat tapi dah nekad nak masak sendiri untuk suami... akhirnye berbuka juadah nasik after solat magrib.. ehhehehee.. saborr j lah...!

Bukan nak kate ESP tu cukup untuk tenaga seharian.. TAPI FOR ME BERBALOI LAHHHH.. hihihiiii
bagi yang preggy di sarankan mix dengan PERFORMANCE DRINK.. ini adalah untuk megelakkan loya / muntah dan seangkatan dengannya.. hihihiiii Performance drink ni rasaNYA masam fresh oren... OHH MEMANG SEGAR & FRESH lahhh!! KAW!!


 tahu apa itu sebenar nya ESP & PERFORMANCE DRINK ni???

PROTEIN ADALAH MAKANAN TERPENTING UNTUK TUBUH MANUSIA. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru.

 APA yang BEST tentang ESP ? Merupakan sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian. Berasakan tumbuh- tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol dan 
TERBUKTI SECARA KLINIKAL dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, di samping membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormon yang sempurna. ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan plg penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.

Performance Drinks
- minuman seperti isotonik tetapi tanpa gas. Ianya bagus dalam mengelakkan dehidrasi kulit sebab ia mengurangkan kehilangan bendalir dan menyokong tahap hidrasi lebih baik berbanding air. Ia akan seimbangkan proses kehilangan air dalam badan, dan justeru badan kekal rasa segar. Dengan itu, anda tidak akan rasa mudah dahaga. Digalakkan juga diambil masa berbuka supaya cepat menyegarkan badan dari keletihan.


Ni 3 item yang Hot sepanjang puasa... Oh mealshake tu awal bulan j da sold out!! tu belum puasa time tu.. Performance drink tu pon macam tunggu masa j.. huhuuuuu

Apa kebaikan puasa selain detox badan kita? Puasa membantu merehatkan tubuh kita dan sistem penghadaman..yelah asyik makan je kan..bagi yang nak menurunkan berat badan, ini juga waktu yang sesuai..

Bulan ni badan kita memerlukan tenaga yang mencukupi untuk melakukan aktiviti harian termasuklah beribadah..jadi Tubuh harus diberi nutrient yang betul dan mencukupi..

Kawan-kawan... JANGAN LUPA  SPECIAL JULY 2013 TAU..!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...