Sunday 26 August 2012

OSTEMATRIX = VITAMIN D ~~~ PEROKOK PERLUKAN VITAMIN D

assalamualaikumm..sedia maklumkan akan keberkesanan rokok dalam menjana penyakit kepada individu.. tapi ramai yang buat2 buta, buat-buat pekak..! semata-mata tok kepuasan sendiri.. pk la orang lain, pk la orng yang tersayang.. yang terdekat! x pk k????? rasenye xperlu nak terangkan lagi "kebaikan' rokok " pada diri... sendiri mau ingat.. yess.. mati tu bile2 j.. betul! tapi pk la sket hal family.. jgn pk nk sedap j! 

KISAH BENAR
 kat malaysia ni bukan xd wanita yang smoke tapi jarangkannn??? lumrahnye g mane2 akan nampak lelaki yang over kan?? macho k?? hensem k?? bagus sangat perabih duit then bakar j.. si lelaki perokok.. mate meliar carik teman sehidup semati yang setia.. eee!! lau sayangkan orang yang tersayang.. senang citer tinggalkan la tabiat merokok..! end.. tamat!

PEROKOK PERLUKAN VIT D
hasil kajian yang dimasukkan dalm jurnal respiratori dan penjagaan kesihatan kritikal amerika menunujkkan perokok yang kekurangan vitamin d mengalami kerosakan pada paru-paru lebih cepat berbanding dengan perokok yang kadar vitamin d normal dalam darah. 

KEKURANGAN VITAMIN D
menyebabkan berlakunya masalah kesihatan spt.. SAKIT JANTUNG, STROK, KANSER.

vitamin d bersifat antioksidan dan antiradang.. mampu memberi sedikit perlindungan terhadap kerosakkan paru-paru akibat merokok

OSTEMATRIX = VITAMIN D

Kalsium memerlukan Vitamin D untuk membantu penyerapan yang baik. Tanpa vitamin D, badan tidak dapat mendapat cukup 'hormone calcitriol'(dikenali sebangai Vitamin D aktif). Bila tidak cukup hormon ini, badan akan mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada, yang mana akan melemahkan tulang-tulang kita.

Kalsium dan Vitamin D sangat digalakkan untuk mengelakkan dari osteoporosis. Golongan yang paling sesuai untuk mengambil kalsium (ostematrix) adalah:

1. Ibu menyusu, mengandung
2. Suami/isteri bekerja yang selalu kepenatan dengan kerja
3. Warga emas
4. Wanita yang mengalami masalah PMS - sakit semasa datang bulan
5. Merka yang mengalami kekejangan otot


OSTEMATRIX
Di Shaklee, makanan tambahan kalsium-magnesium (Cal-Mag) kami dikenali sebagai OsteMatrix. Pengambilan yang disyorkan ialah sebanyak 4 biji sehari, di mana akan membekalkan 1000 mg kalsium/400 mg magnesium. Ini bermakna, setiap sebiji pil Cal-Mag Shaklee boleh membekalkan 250 mg kalsium/ 100 mg magnesium.

Apa Ada Dalam Kalsium (Ostematrix) Shaklee?

KALSIUM
250mg kalsium dalam setiap caplets. Individu digalakkan untuk mengambil 1000mg kalsium setiap hari dan cara yang terbaik bukanlah ambil sekaligus 1000mg kerana ianya tidak akan menghasilkan kesan yang baik. Kenapa? Sebabnya kalsium dapat diserap dengan baik bila diambil dalam dos yang rendah. Sebaiknya adalah tidak lebih dari 500mg setiap kali pengambilan. Sebab itu Ostematrix Shaklee dicadangkan diambil 4 biji sehari di mana 2 biji diambil setiap pengambilan.


berminat nak dapatkan VIT D a.k.a OSTEMATRIX.. sila lah hubungi zf @ 016-6810844 (mas)

jika anda seorang yang sering sering sakit belakang, susah tido, sakit kepala.. ostematrix la da best answer!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...