Sunday 1 July 2012

COLLAGEN POWDER vs VIVIX ~~~~ Ape itu CoLLagen? Kenapa perlu CoLLagen? Apa dia VIVIX ni?


Assalamualaikum,,~~~ alhamdulillah hari yang ceria dan semangat! chaiyok2!!!  entry kali ni memnag hot.. is about aor anti -aging... disebabkan ada product baru yang dilancarkan baru2 ni.. iaitu
COLLAGEN POWDER SHAKLEE..
yang hot tu.. makanya ramai yang tertanya-tanye different it with 
VIVIX..
 yang memng super hot tu... confius mana satu nak beli.. fungsinye same k?? nape ni lagi mahal tu lagi muraH? nape? nape? wow! a lots of questionsss...  dalama banyak-banyak soklan yang ZF time.. ni la hasilnye,... geng SoulmatemaS.com JOM check it dautt here kayyy... :)


Ape itu CoLLagen? Kenapa perlu CoLLagen?
Ape ada dalam vivix? kenapa kita perlukan ape yg ada dlm vivix?

yes both for anti-aging..

nak amek collagen je boleh tapi ..kene check DULU... how good ur cell condition? utk absorp collagen..?
 to generate collagen, elastin ...

kesannya... ikut Gene(nutritionist)... Vivix ni supplement Wajib..sbb ia repair cell kite sehingga ke DNA.. repair penjana cell -mitokondria.. kalo tak cukup tenaga...camne cell nak keje? sama cam kite..kalo TNB tu tibe2 short...hehe bergelap..keje ape yang boleh buat..selain (hem hem).. :_)
-----------------------------------------------------------------------------------------


Apa dia kolagen ni?


Merupakan PROTEIN yang paling bnyk terdpt dlm badan manusia. Malah ia menyumbang kira2 75% berat dlm tahap kulit yang sihat. 


Sebab dan kesan kehilangan kolagen?

Bila kita semakin berusia, kolagen dlm badan turut menyusut. Inilah yang menyebabkan pembentukan kedutan dan tanda2 penuaan seperti:
~~~~~~~~
kulit berkedut dan melayut (sagging)
kuku rapuh dan tak kukuh
rambut halus dan gugur


Bagaimana cara atasi?

Mudah aja..dengan pengambilan SUPPLEMEN! Pengambilan kolagen akan bantu menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit kita. 
Tahukah anda bahawa Kolagen membentuk 90% protein matrix tulang2 dan 2/3 dewasa tulang rawan artikular. Oleh itu kehilangan kolagen juga boleh menjejaskan kesihatan tulang dan sendi.



best COLLAGEN POWDER / BENEFIT

Secara ringkasnnya, dengan pengambilan collagen ini, dpt membantu:


>>Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu.
♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan
Faedah tambahan :: menyokong KESIHATAN SESENDI & MENGUATKAN TULANG. Bantu mengekalkan otot di dlm mata supaya lembut.



SHAKLEE DIFFERENCE:


Terdapat pelbagai jenama Kolagen dipasaran, tetapi apa yang membezakan
 SHAKLEE COLLAGEN POWDER 
ni?


Dikeluarkan dari 1st Natural nutrition Company in the world!
Mengandungi  4000mg proprietari RSS (red Snapper Scale) Collagen, berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak drpd sisik ikan merah.
Molekul yang sgt2 ringan (1000 Dalton)-membolehkan ianya diserap dengan mudah oleh badan dan bantu kepada peningkatan sintesis kolagen pd lapisan dermis dgn berkesan.
Mudah larut dengan minuman
Perubahan seawal 8 minggu!

p/s : *tidak sesuai diambil oleh Ibu menyusu / preggy*




-------------------------------------------------------------------


Apa diaVIVIX ni?


Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat & tumbuh-tumbuhan lain. rujuk link ini bahan2 dlm Vivix


Apa yg terkandung dlm Vivix ni sehinggakan ia dikatakan sangat bestt.?
Vivix ia mengandungi resveratrol. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Kandungan anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum terbukti membantu untuk melawan penyakit serta melambatkan proses penuaan. "Kajian yang dijalankan membuktikan kandungan dalam tumbuh-tumbuhan terutama anggur muskat memberi tindak balas melawan agen penuaan"

rahsia..
Saintis mendapati Orang Perancis makan makanan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui: Rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terdapat dalam wain merah...

Apakah itu Resveratrol?
• Antioksidan yang kuat,
• Anti-inflamasi
• Anti-kanser
Tapi takkanlah kita as muslim nak gi minum wine merah plak kan..hehe.. ALTERNATIF terbaik adalah dptkan vixix..Satu hidangan Vivix™ mengandungi sama banyak resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah..Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim),



Apakah sebenarnya Vivix ini? 

-Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. 
-Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh. 
-Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


p/s : *tidak sesuai diambil oleh Ibu menyusu / preggy*

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*
---------------------------------

Well.. kita tak boleh melarikan diri dari jadi tua..Tiada ubat atau krim yang boleh jadikan kita muda selama2nya.. KIta MEMANG AKAN laluinya.. zaman baby, kanak2, remaja, dewasa dan seterusnya warga emas... betul tak.. cume proses penuaan tu boleh dilambatkan.. dan kadar kedutan pada wajah boleh dikurang.. best x?? at SoulmatemaS.com semuanye best kan??? hehehehehe.. so dot worried of that.. here, im try too be beauty n healthy.. you too guys.. so, here caN HELP U OLZZ KAN?? i hope that.. 
wink.~~ wink~~ 


Nak tahu option suplemen yg bersesuaian dgn budget dan masalah anda? Sila hubungi saya,di edmas077@yahoo.com | 016-6810844 | MAS.
 Setiap pembelian di  SoulmatemaS.COm, anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...