Friday 10 April 2015

SURI RUMAH, KENAIKAN GAJI SEHINGGA 4ANGKA

Morningg..!!


Alhamdulillah senyum lebar dapat GAJI 4angka... Eh bukan gaji 4angka TAPI KENAIKAN / increment.. Wow..!!! sapa yang bagiii...???

Dah nama pon house wife tak kan suami pulak yang bagi... ehheheheee..

Orang kata belajar bak rak sampai ke negari orang lepas kahwin dok umah jugak.. Last jaga anak.. berbaloi ker belajar penat2, perah otak.. duit habis untuk bayar loan...??

For me, Alhamdulillah.. Saya rasa berbaloi.. since belajar kat negeri orang, saya rasa saya dapat buat makbapak saya bangga sikit even anaknye ni tak de lah pandai sangat.. ehehheheeee...
Atleast my parents boleh senyum sebab mampu sekolahkan semua anaknya sampai ade diploma... Ngeee diploma aje.. ehhehee.. tu pon hampir give up..!

Lepas habis blajar, ade rezeki dapat berkhidmat kat ofis under swasta as pelukis pelan bangunan.. Ade la pengalaman sikit nak design rumah, shop lots, hotel.. Best tapi pressure sangat kena kejar dateline yang diberi.. Sungguh..! as pelukis pelan.. keja bukan takat design aje, hal2 perkeranian pon kena buat, kerja2 secretary pon kena buat.. dah rupa PA bos plak.. TAPI i enjoy sebab minat.. Iye minat tapi tak bertahan lama disebabkan kekangan masa.. Saya tak sanggup balik lewat hingga malam dan biarkan suami kelaparan kat umah... Saya penat, dia pon penat... So keputusan berat harus diambil...
Yang paling BEST as Arkitek..! Sebab kerja nya cuma sign drawing jer... Sumpah best..!!

Dalam pada sedang memuaskan nafsu dengan kerja yang diminati, ada satu benda yang saya suka iaitu duit.. Nak dapat duit kena lah berniaga.. Takkan nak mencuri..??? 
Memang dari kecik my parents dah ajar cara berniaga ni,,, sebab tu minat tu ada..

Mungkin sebab saya ni boros atau mata cepat tergoda atau pon mudah terpedaya dengan sale sane sini.. saya nekad nak buat side income.. ehehhe.. At the same time, cuba ceburkan diri dalam dunia bisnes.. kecik2 jer.. join bis shaklee ni.. tak perlu nak simpan stok bebanyak.. hehehee.. Ade lah jugak duit lebih...

Niat hati nak tambah Rm200-Rm500 monthly.. kira ok lah.. lepas lah bayar monthly kereta.. Loan belajar...  TAPI perancangan Allah tu sangat indah.. Dari monthly cuma 2angka jadi 3angka dan naik sehingga 4angka.. Ya Allah memang tak boleh tidor malam.. ehhehehe

Nows, saya suri rumah sepenuh masa yang bekerja hanya dari rumah.. Fulltime bisneswomen at home.. Dan kenaikan sebanyak 4angka ni TAK PERNAH dapat mase kerja kat sektor swasta tu.. paling banyak pon dalam RM100-RM150 gitu... Ni lah sebab kenapa saya masih setia dengan shaklee dan masih berusaha untuk maju kedepan..
dan alhamdulillah saya dah pon setlekan bayar loan PTPTN saya :)

betul2 membantu kan bisnes ni..hehehe



Setiap usaha pasti ada ganjarannya.. Cuma sejauh mana kita nak mencuba dan komited dengannya.. Tak pernah sangka dari nak duit lebih RM200-Rm500 jadi berganda-ganda begini... Hanya Allah je yang tahu betapa lah gembira dan bersyukurnya saya.. Khasnya buat soulmate saya yang banyak bersabar dan bagi dorongan.. 

Even hanya di rumah, saya masih mampu support hasben tanpa perlu keluar rumah dan menjaga anak sendiri... Sebab saya belum cukup kuat, belum mampu nak berjauhan dengan harith.. Moga ini yang terbaik buat kami.. saya yakin rezeki tu ada dimana sahaja..

Bagi surirumah atau yang bekerja sekalipun, jika anda ingin mencari extra RM, seorang yang komited, rajin, dan mempunyai modal RM80, jom saya tunjukkan cara
kita sama-sama berada dibawah payung Jutawan, ambil peluang baiki ekonomi diri dan keluarga..keluar dari zone selesa yang tak berapa selesa tu :D

Dibawah empayar saya, sudah ramai bukti..yang merasa extra CASH BULANAN.. Jadi tak mustahil anda pula selepas ini kan?

Untuk berjaya, anda perlukan mentor yang hebat, semangat yang tinggi..jadi jika anda sedia untuk mengubah diri, jom!


Jadilah orang yang pandai rebut peluang dan jangan sia-siakan peluang yang ada..



boleh email / hubungi di
 Serta Mas akan guide semua customer2 yang purchase dengan Mas SAHAJA :) 
Dan jangan risau, Mas akan guide dan ajar jugak cara-cara makan yang betul set vitamin ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...