Wednesday 4 March 2015

cadangan supplement untuk kawal berat badan dan kesihatan ibu & bayi

Assalamualaikum semua :)

Harini dapat perkhabaran gembira, orang jauh preggy lagi after 6-7 years tak preggy.. Alhamdulillah

Bila dah lama tak preggy, dah lama sangat tak pegang baby kecik sendiri.. Perasaan tu sangat luar biasa.. Keterujaan yang over exciting..! Perasaan mak, hanya mak-mak je lah yang paham.. ehhehehe

Di sebalik keterujaan tu, Ade sedikit kebimbangan.. Ade suare jahat berbisik.. Boleh ke aku buat ni, Boleh ker ak nak berpantang sendiri ni... Camne nak kurus semula after ni.. Banyakkk sangat yang menganggu... Boleh buat stress..! dah tu, mula la baby yang kat dalam perut pon ter effect sama...

Moms, take it easy, Insyallah semua nya dipermudahkan.. Doa dan mintak dengan Allah.. Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita... Untuk kesihatan bersama, Mommies di sarankan untuk mengambil vitamin dari awal kehamilan hingga lah seterusnya (lebih baik)

1st sekali memang untuk kesihatan ibu dan anak, kedua untuk persediaan penyusuan kepada baby yang bakal lahir...

Ini adalah supplement yang dicadangkan untuk trimester pertama.. Sekaligus dapat membantu menyelesaikan masalah berat badan berlebihan, stress terlampau, HB rendah, Tumbesaran bayi dalam kandungan...



Set Shaklee Untuk Ibu Hamil

Produk Shaklee ni sesuai untuk semua peringkat, termasuk untuk ibu mengandung. Shaklee juga ada menyediakan supplement untuk ibu hamil yang membantu memastikan ibu hamil ini sentiasa sihat dan cergas sepanjang tempoh kehamilan mereka. Dan memang terbukti set hamil ini memang betul2 membantu  dan berkesan kepada ibu hamil..Sebab saya sendiri ambil sepanjang kehamilan baby harith :)




1. Vitalea 
- Multivitamin yang terbaik dengan zat besi dan jauh lebih baik dari Obimin. Ia membantu dalam pembentukkan sel-sel darah. Ia juga membantu melengkapkan kekurangan nutrient ibu mengandung yang banyak diserap oleh bayi. Ibu-ibu yang mengambil vitalea,tidak perlu lagi mengambil obimin okay..

2. B-complex 
- Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuklah asid folic.  Asid folic dan B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan.  Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan pada bayi. Ia juga membantu ibu mengandung untuk lebih bertenaga dan mengurangkan tekanan perasaan ketika mengandung.

3. Vitamin C 
- Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat.  Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C dapat meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

4.Ostematrix 
- Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah kerana bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak bermula trimester kedua. Ostematrix  mengandungi bukan sahaja kalsium malah MAGNESIUM dan VITAMIN D..Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk menguatkan tulang dan kerangka. Pengambilan OSTEMATRIX juga untuk menguatkan dan pembentukan tulang dan gigi bayi yang sihat.  Pengambilannya juga boleh mengurangkan sakit pinggang , sakit belakang , kebas-kebas atau cramp.



Adalah lebih baik jika moms add on ESP untuk tenaga yang optimum.. Ye la kite as moms even as house wife, tetap penat terlampau, kekadang tu lapar sampai tahap mengigil..! kalo kat umah sesorang, sape tau if jatuh pengsan..?

Nah amik ESP baik untuk kawal berat badan berlebihan.. Terutama yang suspect GDM (kencing manis semasa hamil)

Bulan ni Promosi tau..! of cox la harga murah dari biasa.. Sure senyum lebar..!

Reminder.. Bulan depan (april) dah start GST, Uolss tau kan, so adalah lebih baik borong banyak2 bulan ni.. sure tak kecewe :)


semoga penulisan ini bermanfaat dan berguan.. Sekian terima kasih :)


boleh email / hubungi di
 Serta Mas akan guide semua customer2 yang purchase dengan Mas SAHAJA :) 
Dan jangan risau, Mas akan guide dan ajar jugak cara-cara makan yang betul set vitamin ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...