Thursday 6 November 2014

PROTIEN MERUPAKAN MAKANAN KEPADA SEL UNTUK KESIHATAN OPTIMUM

Assalamualaikum dan di harapkan korang semua sihat-sihat aje dong...!!!!

Okey, Minggu ni kita cerita pasal protin je yer.. sampai semua orang muak... ahaks.. Bulan lepas promo esp kan.. Kasi jeles sikit kat sape yang tak beli tu.. hehheheheee.... protin protin protin... saya pun dah bercinta dengan ESP ni.. Adakalanye saya terlupa minum hampir seminggu dua... tapi balik semula minum apabila melihat kesan dan efek yang berbeza apabila meninggalkan supplemen tersayang ni... kadang rasa menyesal gak bila lambat tahu tentang ni semua.. tapi better late than never..Jadi, moral of the story, saya akan setia bersamanya... hehe. 



Kenapa saya kata protin ni penting? Tahukah anda, 
badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati.Protien sangat penting untuk perkembangan tubuh badan kita.


Protien diperlukan oleh sel untuk membentuk sel baru. Sel yang sihat membantu menjana organ yang sihat seterusnya membantu kelancaran sistem tubuh badan.

Kita boleh amalkan makan ikan, telur dan daging untuk dapatkan protien namun kita tak dapat lari dari kolestrol terutama masakan yang melibatkan minyak masak biasa. Kecuali kita memasak menggunakan minyak zaitun atau biji bunga matahari dan kos minyak ini setanding dengan khasiatnya. Ramai juga yang mengambil inisiatif dengan memasak kacang soya untuk dibuat air....namun protien tidak boleh pada suhu melebihi suhu badan manusia maka jika suhu yang tinggi boleh merosakkan banyak amino asid yang ada dalam kacang soya itu sendiri. 

(sebab tu saya pilih protin Shaklee kerana Shaklee menggunakan standard piawai yang tinggi dalam pemprosesan kacang soya untuk menjadi ESP demi menjaga kepentingan semua zat dan asid amino yang terkandung dalam kacang soya tadi.)

Apa2 pun, protin memang penting dan saya setuju menyatakan bahawa segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan pengumpulan sel2 lemah dan kurang sihat
Keperluan protin adalah kunci kesihatan yg optimum. Dan jika anda ingin tahu  
rahsia kulit tanpa noda, cantik, awet muda, keanjalan payu dara.. adalah dgn mengamalkan pengambilan protin, dan protin pilihan saya adalah ESP Shaklee Kenapa?

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. 
Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.Ini antara sebab mengapa SHAKLEE ESP unik.

Okey.. sekian.. Nak cantik yang penting amik Protin tiap hari ok..!

Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee - The Pinnacle Sunway  
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907


SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya di FB
 Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...