Sunday 9 November 2014

PERKONGSIAN CERITA SEORANG IBU : ANAK MENDERITA ECZEMA SEJAK DILAHIRKAN

Assalamualaukum... Hari terdetik nak sharing cerita seorang ibu, yang mana anaknye menderita eczema sejak di lahirkan...   jom baca selanjutnya...

-----------------------------------------


Anak saya wildan menderita eczema sejak lahir...... setiap malam tak dapat tidur nyenyap akibat kegatalan yang melampau......dah bermacam cara saya usahakan utk mengubati Wildan,hospital,klinik,dr pakar kulit atau kanak2, perubatan tradisional semua saya dah cuba,tapi hasilnya tetap sama...hilang kejap lepas tu jadi balik......Sian sangat bila tengok badan dia berdarah2 setiap kali garu...

Kebetulan tahun 2011 ,ada seorang murid kat sekolah lama saya ( SKBSD1) menderita sakit yang sama tapi lebih teruk lagi,sian sangat bila g sekolah dia pasti tergaru2 seluruh badan,kawan2 ada yang menjauhkan diri sebab kulit dia kasar,dan nampak sedikit kotor....muka comel sangak.

Tahun 2013,saya tengok kulit pelajar saya dah bersih dan cantik,gatal2 dah tak ada lagi....terus saya tel mak dia tanya berubat kat mana? Tapi jawapan yang makdia bagi simple ja.... 

“ saya mandikan anak saya dengan air batu setiap hari, dan campurkan sedikit dengan garam, lebih baik garam bukit”....

kebetulan masa mak dia bagi tau saya tengah sibuk buat persiapan nak g umrah,so saya tak sempat buat betul2 kat Wildan....balik dari umrahpun saya masih tak buat betul2...

Tahun 2014....saya tengok eczema anak saya semakin teruk,terus saya tel lagi sekali mak anak murid saya tu....kebetulan ayah dia angkat phon,so ayah diapun terangkan sekali lagi ngan saya cara2nya....ayah pelajar saya bagi tau,

kami ada 2 cara ustazah:

1) Saya mandikan anak saya dengan ais batu dan campurkan dengan sedikit garam ( kalau dia kuat) klu tak kuat mandikan ja ngan air batu dulu sehingga serasi baru campurkan ngan garam........kesannya eczema akan semakin keluar dan kegatalan semakin teruk. Mungkin mengambil masa 2@3 minggu atau lebih dari tu bergantung pada penyakit yang ada dalam badan. ( ramai orang tak sanggup buat sebab kesiankan anak).....

2) Dalam proses mandi ais....saya beri anak saya Omega Guard Shaklee dan Mealshake kerana kedua2 suplement ni membantu menyembuhkan anak saya dari dalam....so proses penyembuhan lebih cepat dan berkesan.

Saya praktiskan kedua2 cara di atas pada anak saya wildan.....Alhamdulillah tak sampai sebulan kulit anak saya semakin licin,gatal2 dah hilang walaupun belum 100% ( kalau tak pantang makan ), tidur malam dah takdak masalah lagi.......Bonusnya pelajaran anak saya semakin meningkat kerana daya focus dalam kelas dah tak dak gangguan lagi, disamping Fungsi utama Omega Guard dan Mealshake itu sendiri:

1. OMEGAGUARD 
- Asid lemak omega3 yang kaya dengan DHA, ALA, dan lain-lain yang penting untuk pertumbuhan sel-sel otak. Bersifat anti-radang, sesuai untuk mengurangkan simptom asthma dan allergy ( eczema). Juga membakar lemak berlebihan, sesuai untuk kanak-kanak obese.

2. MEALSHAKE 
- multivitamin perlu untuk kesihatan anak anda. Membantu meningkatkan selera makan, melengkapkan nutrisi harian yang tertinggal dalam diet harian. Supplemen untuk anak2 yg sembelit,selalu Demam,Selsema, Batuk dan yg senang dapat Jangkitan Kulit..Pendek kata Meal Shakes adalah Antibodi yg paling Sesuai buat SiManja kita...

--------------------------------------------

Begitulah ceritanya, Anak kalo tak tido ingat mak boleh tido lena ker???  TAKKKK...!! 
percaye lah, mak tu suke ke tak suke ker.. tetap bgn, jengok, tolong si anak tu...  Mak mana yang sanggup tengok anaknye nangis jer, tergaru2 je... sedih rasa..

jadi berikan la yang terbaik untuk si manja.. bukan ape.. kalo anak senang mak pon senang jugak.. happy je rase kan.. kan ia dapat membantu satu sama lain..

sekian..



Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee - The Pinnacle Sunway  
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907


SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya di FB
 Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...