Saturday 8 November 2014

KEBAIKAN PENGAMBILAN SUMBER PROTIEN DALAM DIET SEHARIAN


Assalamualaikum... Kan dah janji seminggu ni cerita pasal protin aje.. mas nak bace semua readers jatuh chenta dan ketahui lah abhawa protin penting dalam diet seharian kita untuk kekal bertenaga, sihat dan yang penting protin adalah makanan sel.. 

Hah... Nak tahu apa Kebaikan Protein...

Mari kita baca sedikit fakta tentang Protein 

Protein penting untuk membina tisu dalam badan. Tumbesaran bayi, uri, rahim,tisu payudara dan bekalan darah bergantung kepada bekalan protein yang cukup.

Sumber protein yang utama ialah susu, daging, ikan, telur dan kekacang. Asid amino adalah unit asas untuk protein. Asid amino perlu adalah asid amino yang tidak boleh dihasilkan dalam badan dan perlu diambil dari diet.

Protein kacang soya dapat disetarakan dengan dua kali protein daging,empat kali telur,empat kali gandum,lima kali atau enam kali roti dan dua belas kali susu. Hasil kajian juga mendapati protein kacang soya bukan sahaja tinggi,tetapi juga baik dari segi kualitinya.

Penyelidikan mengenai makanan berkhasiat, mendapati kacang soya memiliki beberapa kelebihan lain apabila ia dibandingkan dengan daging lembu.Senarai tersebut menunjukkan protien kacang soya bukan sahaja mempunyai kualiti yang lebih baik dari daging lembu tapi jumlahnya hampir dua kali ganda untuk setiap asid amino esensial.

Sudah jelas diketahui bahawa makanan yang berasal daripada haiwan akan menaikkan kolesterol darah,yang memungkinkan seseorang itu menderita pelbagai jenis penyakit. Selain itu,ahli sains mendapati kekurangan protien yang berpanjangan boleh menjurus kepada beberapa penyakit seperti anemia, kidney disease, liver disease, high cholesterol, low blood preassure, low blood sugar, nerve instability, peptic ulcers, poor wound healing, lack of resistance to infection, poor circulation, poor vision, irritability,fatigue, weakness and water retention..


bahaya jugak kalo kurang protin dalam badan ni.. Jangan abaikan tau.. Kalo baca betul2 kekurangan protin boleh mnyebabkan kerosakan buah pinggang.. Kite cite bab future.. korang tau tak kos untuk dialisis..??? bape jam nak spent masa tuk tukar darah...?? berapa kali seminggu...???
Dah fikirkan dah..?? nak labur duit untuk dialisis aje ker ATAU nak elakkan..??? 
Anda mampu jika mula sekarang dan amik langkah bijak..!!!

semestinya, saya amik protien dari sumber yang selamat iaitu ESP SHAKLEE...Sejak pertama kali pengambilan sya dah suka.. alhamdulillah.. dan teruskan hingga sekarang.. umur muda belum tentu bebas dari penyakit.. 

have a nice day yeee...

Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...

Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee - The Pinnacle Sunway  
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907


SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya di FB
 Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage Za Fair's Supplement 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...