Thursday, 15 December 2016

KPTM DAH START TOLAK DARI GAJI

MAAF,  CERITA TAK DE GAMBAR.. 
.
.

Kepada semua peminjam KPTM.. jangan tau pinjam je tak tau nak bayar...
camne nak tau.. kalo selama ni dapat surat hang campak je.. dapat pon buat2 tak dapat.. tak pandang pon... ade rezeki tu bayar la sikit2 ye.. 
.
rase macam berita tergempar je nak bagitau ni
KPTM da start tolak duit loan dari gaji... seram kot ! lelagi yang berumah tangga, tanggungan banyak.. bila tanggungan banyak tanggungjawab pon besar...
ya allah moga dipermudahkan
.
ramai yang dah buntu pk hal ni
Gaji naik sikit.. tapi potong berlebihan dari gaji yang naik tu
matilamak !
.
serius . buntu
.
.
tapi apa nak buat... kite ikutkan aje.. ok ni bercakap untuk semua.. kire wakil la... boleh tak ?
hihiiii
kami peminjam kptm bukan taknak bayar.. selama ni pon bukan taknak bayar...
naik gaji rm50 setahun. cut sampai Rm200 - Rm500 sebulan . nak makan apa ?

bayar tiap bulan rm125 je tak mampu tapi beli krete, shopping, holiday mampu pulak ?
krete tu dah keperluan . bukan trend... sangat penting nak kerja nak wat baya kptm la 
.
tak tau la nak ckap tapi berat bagi kami lelagi yang ade tanggungjawab ni...
sekian.. 

.korang ada usul nak tambah ? ikut pada keadaan korang la...
bertabah la nak bayar . wajb bayar.... kan hutang .
kang bawak ke mati lagi payah
.
tak pe ni bahagian kite.. susah sekarang senang kemudian
jom bayar hutang

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...