Tuesday 6 January 2015

GST.. DAH BERSEDIAKAH KITA..?

GST Lagi beberapa bulan saja lagiii.... dah bersediakahhhh..???? Seperti yang semua sedia maklum mulai April 2015 GST akan mula berkuatkuasa.. kepada siapa yang tak tahu, Sebenarnya isu GST ni sebenarnya memberi impak yang lebih besar dari yang kita sangka.. 
Sana sini orang dah mula bercerita tentang kenaikan harga itu ini kan..keadaan sekarang ni pun banyak barang dah naik harga apa lagi bila ada GST kan.. agak menakutkan sebenarnya... lebih-lebih lagi yang hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.. sedih rasenyaaa...
Bagi yang dah berkeluarga dan pendapatan rendah sangat lah terasa.. Dengan tanggujawab besar.. Ya Allah moga di temukan jalan penyelesaian buat kami... Dalam pada masing-masing bercerita tentang GST, ada insan yang bijak menawarkan diri untuk berubah.. kata nya nak harapkan gaji sahaja tak cukup untuk tanggung semua ni.. Yup betul..!!!

Maksudnya satu perkara positif dah berlaku.. masing-masing dah sedar untuk menghadapi cabaran hidup yang mendatang.. hihiihihihhh ( wahh ayat..!!) dah start untuk menabung.. carik side income.. berbisnes.. MALAH bukan orang pompuan jer yang dok BZ start bisnes online ni.. KAUM ADAM pon dah join dah...!!! hihiiii
Tak kisah la nak berbisnes apa pon.. Yang penting ia sesuai untuk kita dan keadaan sekeliling.. Disebabkan hal ini juga, ada segelintir pihak amik kesempatan dengan tawaran untuk niaga.. ( ayat dah rupe nak SPM.. ptt karangan A....!!) 
Koranggg..!!  apa pon bisnes yang akan dijalankan tu make sure ia selamat dan tak tertipu... kalo kine tipu mas tak tanggung ye... da mention awal2 kan.. hihiihii.. carik yang betul dan selidik, cek betoi2..!!
FOR ME, Mencari peluang berniaga yang sesuai dengan keadaan diri itu sangat penting.. contohnya mas sendiri, dengan BB kecik yang tengah lasak.. alhamdulillah dapat jaga dengan baik.. im a house wife..!! Eh..! ingat house wife tak bz.. tak penat.. nak pi toilet pon tergese-gese tau..! Memang majoriti housewife lah yang jual shaklee ni.. heheheee.. mas berjinak dengan shaklee sebelum kawin lagi,.. dan sekarang amik keputusan resign dan fully bisnes dan jaga anak jaga famili jaga harta famili.. i lurve it..!!
belajar nak rak tapi tak kije dok umah.. tak sayang ker..??? sayanggg, memang sayanggg tapi saya lebih sayangkan anak dan keluarga saya.. tu je mampu saya jawab :)
KENAPA RAMAI MEMILIH SHAKLEE?
  1. Modal yang sangat kecil dan hampir 0 risiko
  2. Produk dan jenama yang sudah terkenal sejak lebih 50 tahun di Malaysia.
  3. Produk yang terbukti berkesan dan mesra alam
  4. Marketing plan yang adil
  5. Menawarkan pelbagai bentuk bonus seiring dengan pencapaian
  6. Menawarkan peluang percutian dalam dan luar negara serta peluang menunaikan ibadah umrah bertaraf 5 bintang secara percuma.
  7. Anda akan dibimbing dalam kumpulan dan mentor yang hebat secara online/offline.
  8. Peluang perniagaan yang tidak terbatas dari segi tempat dan waktu. Pelanggan dari serata dunia bukan setakat di Malaysia.
  9. Boleh menambah ilmu kesihatan dan kecantikan serta mengasah kemahiran sosial dan kepimpinan.
  10. Boleh menjadi jutawan!!

Ni group mas.. we work as team.. Mentor menti... So, tak de lah istilah sorang-sorang.. atau dah register tapi tak de guideline.. after awak register under mas, jangan riso, kami akan work together.. cara marketing, nak promote, camner nak start bisnes.. semua akan di share.. segala tips / segala ayat pengasih.. heheheh.. semua semua tu akan di share kan.. cuma nya tinggal awak jer..bersedia untuk jadi kaya atau stay gitu jer..
FOR ME, untuk memulakan sesuatu bisnes.. yang penting adalah PRODUCT itu DIYAKINI, TULEN, SELAMAT, BERKESAN, BERKUALITI DAN baru lah jadi sebutan dan pilihan ramai.. :)
contoh awak jual kacang sedap.. kalo kacang tu busuk sape nak..? dah tak jadi kacang sedap la... dah tak berkualiti... Alhamdulillah rasa dah lama dengan shaklee ni.. hahahhaaa... dan almost semua product dah try dan yang paling terasa vivix, set slimming.. saya suka set itu..!!! dan nampak tak shaklee bukan kejap ada kejap tak de... hehehehee
UNTUK PENGETAHUAN.. Bukan pompuan jer yang terjebak dengan bisnes shaklee ni MALAH LELAKI ANAK 1 pon terjebak jugak.. kan dah kate.. kalo NAK HARAP GAJI semata, memang tak cukup.. So, ini adalah antara usaha die untuk tambah side income...!
Jika anda NAK BERUBAH dan NAK TAMBAH PENDAPATAN.. bersedia MENGHADAPI GST yang tak lama jer lagi ni... BOLEH JOIN KAMI.. Sangat di alu-alukan... Usaha anda, DUIT ANDA...!!!
GST : BERSEDIA ATAU RELA KAN AJER...
TAPI kalo gaji awak 10k sebulan.. apa de hal...

Kawan- kawan sekalian yg berhajat nak beli direct supplement shaklee ni  di hq or branches
boleh guna id saya...





Shaklee id; 869907
Name ; Masharyana Mashuri
Hp ; 016-6810844

Hq shaklee
Penang branch - pusat bandar seberang jaya
Ipoh branch - bandar ipoh raya
Jb branch- taman molek
Kl branch- Sri rampai
Kota bharu branch-section 25, jln sultan yahya petra
Kota kinabalu branch- neutron point

pergi ke branches or HQ , buy product & inform my id :869907

SEDANG & INGIN MENCARI SIDE INCOME..??? HANYA DARI RUMAH..

  Hubungi Saya segera,

Sekian terima kasih... Boleh pm sy untuk maklumat lanjut..

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya  SMS/WhatsApp| add saya
di FB Za Fair (Mas Masya) untuk konsultasi percuma & LIKE fanpageZa Fair's Supplement untuk tips kesihatan/kecantikan



2 comments:

  1. memang diakui harga barang semakin meningkat...

    ReplyDelete
  2. kalau tanya saya, gst ni kalau diselami dengan betul
    idaklah membebankan sangat
    mungkin sebab salah faham aje yang menjadikan ianya
    begitu menyeramkan

    anyway, all the best untuk perniagaan shaklee ye
    betul tu, jadi surirumah tak bermakna tak boleh berjaya =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...