Sunday, 17 February 2013

MAKANAN YANG MENCEGAH DIABETIS

AssalamualAIkummm :))))  perasan x skang ni DIABETIS makin HOT!!! kan???? memang tak di nafikan faktor keturunan, usia  dan bangsa penyumbang kepada serangan DIABETIS. kajian membuktikan SEBENARNYE penyakit BOLEH DIELAKKAN!!! what a gud newsss!!!! hehehehehehhehh

kata Dr. Melina Jampoli - pakar pemakanan.... 'Gen ibarat senjata yang berpuluru, namun amalan gaya hidup aialah pemicuny'


SAYURAN SANGAT PENTING!!! haaa.. sape yang xsuke makan sayorr tu.. start dari hari ini.. makan sikit2.. lame jadi habits.. feveret!!! d satu kajian mengesyorkan pengambilan 1.35 hidangan sayur sehari boleh MENGURANGKAN RISIKO SERANGAN DIABETISS.. bertuahh kepada yang suke kat sayor tu.. well done!!!


'TINGGALKAN / KURANGKAN' guest what.. diet kaya dengan lemak trans, lemak tepu dan karbohidrat ringkas BUKAN PENYEBAB DIABETIS...tetapi SEBENARNYE MENINGGIKAN RISIKO SERANGAN. minuman berkarbonat  misalnya boleh meningkatkan PELUANG ANDA DISERANG DIABETIS sehingga 26%... dan bakon pula sehingga 50%

NAFSU memang xleh nka kawal..kekadang tekak ni teringin jugak nak makan kek, air bergas.. naget.. hot dog.. n macam-macam lagi la... boleh j, bukan xleh TAPI BERINGAT SIKIT.. amik secara sedikit tau! contohnye, seminggu sekali ka,,, haa.. da macam dokte plak zf ni... lalallalalalaaaa

YANG PALING PENTING : harus lah bersikap positif!!! senyum tu penawar duka.. ecehhh.. berfikiran positif boleh menyembuh penyakit tapi tu semua bergantung pada diri sendiri.... da la jangan tension sangat ye.. be ur self... n enjoy ur life... 



di shaklee.. kami offer supplement tok pesakit DIABETIS... 

OMEGA- mengurangkan / mengawal KOLESTROL dalam badan / darah


KEBAIKAN dengan mengambil set diet tok mengawal gula dalam darah ni (diabetis)

= mengekalkan paras gula dalam darah
= melegakan sakit kebas sengugut dan semut-semutan
= membantu menyembuhkan luka

bukan j tok pesakit diabetisss tauuu malahhh keoada pesakit lain jugak.. sebab penyakit kencing manis boleh menyebabkan indidvidu itu mengidap
=penyakit jantung
=penyakit buah pinggang
=luka lambat sembuh
= hilang fungsi saraf

1 daripada 7 orang dewasa rakyat malaysia adalah pesakit kencing manis.... 

jagalah kesihatan demi insan yang tersayang.. awak boleh membuat pesanan dengan zf tros... or nak beli di mana2 branch pon boleh jugak.. guna id zf n dapat special  price...

Masharyana Mashuri
016-6810844
edmas077@yahoo.com
id 869907

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...