Thursday 21 June 2012

VITAMIN E


Jadi, apakah kelebihan Vitamin-E Shaklee nie?


(1) Vitamin-E Shaklee dari sumber semulajadi, d-alpha-tocopherol - 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli.

(2) Disertai dengan Selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan Selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum, di mana tanpa Selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

(3) Sebiji kapsul Vitamin E Shaklee mengandungi 400IU Vitamin E. Berbaloi dengan apa yang anda bayar.

(4) Khasiatnya pula, tersangatlah banyak. 

Buat pembaca SoulmatemaS.com & Shaklee ini, terutama rakan-rakan wanita, samada yang dah berkahwin mahupun anak dara, cubalah Vitamin-E Shaklee ini walaupun sekali.



Apakah peranan Vitamin-E sebagai Anti-Oksida?

Vitamin-E ialah pelindung NOMBOR SATU kepada tisu lemak kita seperti sel membran dan tisu saraf. Ia melindungi DNA daripada serangan radikal bebas, yang mana merupakan kunci utama untuk mengelakkan kanser. Vitamin-E turut mengawal daripada kerosakan dan keretakan polyunsaturated fatty acids (PUFA), elemen yang sangat penting bagi setiap sel membran. Dan, kesan Vitamin-E sangat efektif dengan kehadiran Selenium, dan membantu melindungi Vitamin A.

Kajian menunjukkan Vitamin-E menstimulasikan sistem imun, memperbaiki sistem peredaran darah dan penyerapan oksigen, melawan kanser, dan turut memainkan peranan penting dalam menghalang katarak. Vitamin-E juga membantu low density lipoproteins (LDL) daripada pengoksidaan yang akan menyebabkan penghasilan plak di arteri.

Hakikatnya, Vitamin-E sejenis bukanlah vitamin tunggal. Malah, ia sebenarnya terdiri daripada komposisi 8 vitamin yang menghasilkan "keluarga E", iaitu gabungan 4 Tocopherols + 4 Tocotrienols.


4 Tocopherols:
alpha-tocopherol, beta-tocopherol, gamma-tocopherol & delta-tocopherol.

4 Tocotrienols:
alpha-tocotrienol, beta-tocotrienol, gamma-tocotrienol & delta-tocotrienol.

Walaupun alpha-tocopherol paling dikenali berbanding dengan ahli keluarga E yang lain, namun, kepentingan 7 ahli keluarga E yang lain tidak boleh dinafikan. Saintis mendapati bahawa 7 ahli keluarga E yang lain turut memainkan peranan penting dalam menggalakkan kesihatan jantung, mengelakkan penyakit kanser dan penyakit yang lain.

Keperluan pengambilan suplemen Vitamin-E ini adalah bergantung kepada sebanyak mana anda terdedah kepada radikal bebas. Kajian turut menunjukkan bahawa anda memerlukan Vitamin E yang lebih jika diet harian anda tinggi dengan asid lemak politaktepu (polyunsaturated fat). Ini kerana asid lemak politaktepu (PUFA) sangat mudah mengalami pengoksidaan.

Dr. James Scala di dalam bukunya yang bertajuk Prescription for Longevity menyatakan, kajian menunjukkan bahawa Vitamin E selamat untuk diambil sehingga maksima 3,200 IU sehari.


Saya yakin anda pasti akan jatuh cinta!!!

berminat boleh kilik  Za fair mas (masya) / sms / 016-6810844

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...