Monday 7 September 2015

TIPS BISNES




Apa yg anda boleh lakukan UNTUK memastikan kekal positif walaupon byk pihak TAK suka anda & kdg2 bisnez agak slow ??

****************************************************
.
1. Setkan minda berbisnez untuk enjoy . 
Bisnez bukan kerja ! Dan kita bukan hamba bisnez !

2. Setkan dlm minda jika 1org TAK suka masih ada 99 suka . 
Ada org yg mmg akan x suka dgn apa kita lakukan walaupon baik ! 

3. Target kan dlm minda untuk mncapai sesuatu kejayaan/impian . 
Contoh nak pergi melancong atau nk pergi umrah

4. Letakkan dlm jiwa betapa bangga dan seronoknya bila dpt bersedekah dan berkongsi dgn org lain apabila sudah kaya dan berjaya

5. Selalu bayangkan "andai aku kaya , kehidupan aku pasti berubah"

6. Jadikan bisnez suatu ibadat yg menampung dosa lain . Kita tak sempurna . 
Mesti ada kurang kt mana2 .

7. Sentiasa berfikiran "aku akan tinggalkan mereka yg TAK suka aku jauh ke belakang tanpa sebarang pencapaian dan di akhirnya aku harap ada pengakhiran yg baik dan lg baik dri mereka".

8. Sentiasa jauhkan org2 negatif dlm hidup . Block selagi boleh . Pindah rumah jika jiran negatif !

9. Bela kucing dan solat 

10. Sentiasa mgkaji permasalahn bisnez dan selesaikan nya dlm tempoh 2 jam !


*********************************

Tips ni mas share dari seorang yang berjaya.. Motif nak share untuk peringatan diri sendiri dan anda semua.. mane tau ade kes yang gini.. boleh apply
.
semoga berjaya dalam apa jua bidang yang anda ceburi :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...