Tuesday 22 October 2013

OSTERMATRIX UNTUK TULANG : CARA MENENTANG OSTEOPOROSIS

Assalamualaikum.. Harini try to be jadi fully house wife.. tapi yang belom ade ank lagilah... rase busy dari biasa plak.. padahal tak de wat ape pon.. Tapi terasa penat n sakit pinggang ni.. nak-nak lagi bila malam menjelang... Biasa lah ni antara tanda tanda di awal kehamilan yang perlu mas rasa.. nanti dah makin memboyot lagi lah terasa... Dengan sembelit yang selalu datang.. memang tak selesa..! Terasa sebu j perot ni...

Kenapa agaknya mas start amik ostermatrix ni ye.. Here Ostermatrix peneman setia yang dapat membantu masalah mas seperti di atas.. Malah ia membantu kandungan untuk membina tulang yang kuat.. sekaligus my kandungan tak de lah curik kalsium mama nye ni... hehehehee... pregnancy pertama memang teruja kan... hehehhee

 
Antara manfaat Ostematrix ni ialah :

    -Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat.
    -Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).
    -Memulihkan kekejangan, kebas - kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagi preggy mommy).
    -Meringankan stress - mengelakkan gejala mudah meradang dan murung.
    -Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yang normal.
    -Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
    -Membantu kekal bertenaga dan bersemangat walapun sibuk dengan urusan seharian(terutama bagi mereka yang bekerja)
    -Membantu masalah gastrik.
    -Membantu dalam pengurusan badan
    -Membantu dalam mengatasi sembelit.

 
Kelebihan Ostematrix Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Setiap hari kite minum susu, tapi tak semestinye kalsium yang terdapat pada susu itu terus terserap pada tulang kite.. sy menyarankan anda mengambil sumber vitamin D dan kalsium ni iaitu ostermatrix untuk tulang anda.. supaya tak bongkok sebelum masenya malah dapat melakukan aktiviti harian anda tanpa gangguan...

pernah dengar OSTEOPOROSIS??? penyakit ni bukan berlaku pada kalangan warga emas sahaja malah tak kenal siapa..! be carefull...

Pada umumnya penyakit ini menghampiri wanita usia 65 tahun, dan lelai yang memasuki usia 70 tahun. Kenyataannya, sebelum mencapai usia tersebut ramai yang sudah terlihat berjalan membungkuk, atau mengalami gangguan tulang lainnya.

Ada beberapa cara  untuk menjaga kepadatan tulang, supaya sihat..

Tingkatkan dose kalsium

kalsium yang rendah dalam tubuh akan  meningkatkan risiko osteoporosis. Nasional Osteoporosis Foundation mengesyorkan 1000 mg kalsium setiap harinya untuk di ambil orang dewasa dibawah usia 50 tahun. Dan 1200 mg kalsium bagi mereka yang berusia 50 tahun atau lebih. Pilihan sumber kalsium lain adalah sereal dan sayur brokoli.

Vitamin D

Jika tubuh Anda tidak mendapatkan vitamin D dengan cukup, maka tubuh akan kesulitan menyerap kalsium dari makanan yang di ambil. Jadi, untuk memastikan tubuh bernar-benar merasakan manfaat dari kalsium harian, Anda boleh menambahkan makanan yang bersumber vitamin D.

Sumber alami vitamin D seperti kuning telur, susu, ikan laut, keju, dan hati.

Olahraga / bersukan

Menurut Mayo Clinic, berolahraga secara teratur dapat menjaga kepadatan tulang. Anda dapat memilih latihan ringan seperti naik turun tangga, jalan santai, dan jogging. Olahraga ini membantu menjaga kepadatan tulang bahagian atas dan punggung.


Jangan sangka anda muda.. baru 29tahun terselamat ye.. semua tu dengan sekelip mata j if Allah nak bagi.. Oleh itu jaga pemakanan dan amalkan gaya hidup sihat..! Anda tak suka susu.. SAY NO FOR MILK...!!! boleh bertukar kepada OSTERMATRIX... Hanya telan dan selamat..!!!

Masharyana | edmas077@yahoo.com | 016-6810844 | shaklee id 869907 | KLANG / SEKINCHAN


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...