Thursday 24 October 2013

KERJA DARI RUMAH.. IMPIAN NAK RILEKS DI RUMAH TAPI BERDUIT!

saya bermula dengan shaklee semasa saya consume shaklee....
Sebab terdesak nak kurus..mase to bride to be :)
Dan dalam masa yang sama saya nak  NAK DAPAT SIDE INCOME dengan shaklee....
Tak nak kije makan gaji.. STRESS.. HARI2 STRESS HARI2 NAK NANGISSS... tak de kepuasan..
 tak de FREEDOM!

bile saya buat bisnes shaklee ni,baru saya tahu,
bisnes ni bukanlah untuk dapat untung semata2.
bukan untuk diri saya seorang.
tapi, lebih kepada memberi dan membantu orang lain sama2 sihat dan sama2 dapat income macam saya.
sebab tu saya mahu terus sustain dengan bisnes ini dan saya tak malu nak beritahu 1 dunia yang saya adalah SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR.

"Saya bersedia untuk membimbing anda secara peribadi dan berkongsi tips, amalan dan ilmu untuk anda membina perniagaan Shaklee di internet dengan cara yang paling mudah & menguntungkan dengan modal serendah RM75!"

Ya hanya RM75 dan saya mahupun anda mampu beri pulangan yang besar..! Setakat ni income yang datang memang lebih dari modal...
Masa bulan pertama dengan bis shaklee ni memang sikit, dapat 2angka jer.. Tapi Alhamdulillah semakin lama semakin tinggi hasil tiap bulan..


Impian bergelar surirumah  sepenuh masa BERDUIT  tu  memang dah set kat mind lame DAH.. sejak register as member shaklee..Sebab dah tak larat nak kije makan gaji, yang merialisasikan impian orang tapi impian sendiri tah bila..  nak tolong family, husbend, orang yang ada kat sekeliling dan lebih-lebih lagi wanita...

Wanita ni, mase bujang senang lah.. boleh buat itu, boleh buat ini.. kije sampai lewat malam PUN TAK PE, outstation sane outstaion sini.. TAPI BILA DAH BERUMAHTANGGA, dah ada suami, anak.. semua tu aktiviti tu jadi limit... semua tu jadi stress bila di fikirkan.. lebih-lebih lagi bila terpaksa bekerja on saturday.. mana nak luangkan masa dengan suami, anak-anak.. nak balik kg jenguk mak ayah.. bercuti dengan family.. semua tu jadi terhad.. Rasanya masa 24jam sehari pun tak cukup!!!

Bila dah register as member shaklee dan berkobar-kobar nak buat sale... Pastinya rasa down tu datang, Kata-kata negatif tu jangan cakaplah...Contohnya :

Camne nak start, ada ke orang beli dari aku sbb dah ramai SID. Boleh ke aku buat? Aku tak reti buat sales macam orang tu. aku tak reti nak buat ayat2 bisa berbisa tajam menikam. Banyak yang aku tak reti. My mentor pesan lebih kurang cam ni. "Rezeki ni semua Allah dah tentukan. Buat aje, inshaAllah ada bahagian tok kita". Saya pegang kata2ni dan dari sehari ke sehari saya cuba kilis kata2 negatif dan gantikan dengan kata2 positif..

Tu la antara kata2 negatif yang sebenarnya MAMPU MEMBUNUH ANDA. Membunuh fokus, membunuh usaha dan seterusnya melenyapkan impian anda. Elakkan berkata-kata sedemikian. Semua tu umpama racun. Ada racun yg kesannya terus menerus, ada kesannya makan masa. Nak ke makan racun? Kalau taknak, JANGAN CAKAP LAGI MACAM TU.

Berfikiran positif dan bersangka baik itu penting... Allah yang bagi kite rezeki bukan orang sekeliling kita.. ingat tu...Saya bermula dengan susah payah. Tak terus2 dapat bonus beribu-ribu.. dan terus bersenang lenangg... Takda takda takda. Saya bermula dengan bonus 3 angka. Naik sikit2, kadang2 ada turun berdasarkan prestasi kita...

shaklee OFFER  3 bonus utama. iaitu cash bonus, car bonus dan convention bonus. Semua di tanggung oleh shaklee sepenuhnya... Sape mahu cuba meh la try.. Bulan pertama if awak dapat bonus 2angka jer jangan plak give up.. dan jangan risau.. cox semua pun bermula dari bawah.. 
JUST BELIEVE UR SELF...!

Setakat ni.. Bukan j bonus yang saya dapat.. selain kesihatan diri, suami, makbapak..
and soon orang baru akan dilahirkan.. insyallah.. perasaan teruja dan bersyukur sangat bila dapat tolong someone yang memerlukan.. nak rileks2 dok umah dan ber DUIT.. tu my mission..!

Anda juga boleh berimpian sama... jom lah sertai saya dan yang lain dengan group yang betol.. of cox dari susur galur JUTAWAN!


Masharyana | edmas077@yahoo.com | 016-6810844 | shaklee id 869907 | KLANG / SEKINCHAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...